Trgovački lanac supermarketa vraća njemačku marku
Njemački kupci moći će da osjete duh starog vremena u novoj godini u jednom lancu supermarketa koji je vratio u opticaj marku.
Trgovinski lanac Kaufland želi ovom prilikom i da pruži mogućnost onima koji to hoće, da se otarase starog novca koji drže negdje po kući.
Njemačka marka ne koristi se već 14 godina, ali od 4. januara pa sve do 30. januara Nijemci mogu da razmjene svoje marke u ovim prodavnicama. Pored ovoga, Kaufland će lansirati i retro-proizvode, poput šampona, deterdženata i kafe, a sve sa motivima iz šezdesetih godina.
Pored nostalgije, postoji još jedan razlog zbog kojeg se Kaufland odlučio na ovaj potez. Naime, anketa sprovedena u novembru utvrdila je da 54% ljudi koji žive u Njemačkoj čuvaju stare devize u svojim domovima.
Njemačka centralna banka je, još kada se uvodio euro, jasno najavila da će i novčanice i kovanice njemačke banke važiti uvijek i da se mogu zamijeniti za evro po utvrđenom kursu od 1,95583 maraka za jedan euro. Ipak, to odavno ne može da se uradi u komercijalnim bankama, već samo u centralnoj ili u pokrajinskim bankama (Landesbank). I to se i dalje radi: 2015. obavljeno je 176.000 takvih transakcija, dakle oko 760 puta svakog radnog dana. Prosječna transakcija u Saveznoj banci imala je vrijednost od oko 560 maraka.
Ta „vječnost” njemačke marke je i mnoge, naročito starije građane, navela da se nikada i ne odreknu svoje ušteđevine. Zato se i danas, kad su neki možda i otišli sa ovog svijeta, u njihovim kućama pronalazi čitavo bogatstvo.
Ipak, moguće je da Nijemci neće tako lako dati Kauflandu omiljenu valutu jer im predstavlja veliku sentimentalnu vrijednost.