zenicatrans
Tražili 40 vozača, javilo se šest: U BiH uskoro neće imati ko da vozi autobuse
Ne krije da su nekad u ovom dugogodišnjem preduzeću postojale liste čekanja za vozače autobusa, a da se posljednjih godina na konkurs javi tek poneki vozač
BiH se posljednjih godina suočava sa masovnim gubitkom radne snage, koja svoje znanje i vještine, za veću platu, nudi izvan granica Bosne i Hercegovine. Iako u najvećoj mjeri odlaze medicinari i IT stručnjaci, sve je evidentniji i masovniji odlazak vozača autobusa i kamiona, a brojna prevoznička preduzeća suočavaju se sa deficitom radne snage.
Zeničko preduzeće “Zenicatrans” muku muči sa pronalaskom kadra. Na konkurs raspisan za prijem 40 vozača, javilo se svega šest ljudi. Darmin Terzić, direktor “Zenicatransa”, u kontaktu je s drugim firmama i preduzećima u BiH i ovaj problem imaju svi.
– Vozači autobusa obično imaju položene sve kategorije pa koriste tu činjenicu i masovno odlaze u inostranstvo da voze kamione i šlepere. Manji dio njih ide vani da vozi autobus. Iako dobijaju veću platu, uslovi su bolji ovdje, jer niste odvojeni od porodice i ne provode cijeli život na točkovima, kako je to slučaj tamo – govori on.
Ne krije da su nekad u ovom dugogodišnjem preduzeću postojale liste čekanja za vozače autobusa, a da se posljednjih godina na konkurs javi tek poneki vozač.
– To je dovoljan alarm. Ako se hitno nešto ne preduzme, brzo će doći do kolapsa prevozničkih preduzeća u BiH i neće imati ko voziti autobuse. Moraju se poboljšati uslovi rada, odnosno da plate prate troškove života – ističe on.
Bezizlazna situacija
Inače, prosječna plata vozača autobusa iznosi oko 1.000 KM, plus topli obrok. Vozači za inostrane linije na taj iznos dobijaju i dnevnicu od 50 KM.
Ipak, vozača autobusa sve je manje u BiH, a prevoznici se nalaze u bezizlaznoj situaciji. Ukoliko sistem ne preduzme nešto, preduzeća će biti primorana staviti ključ u bravu.
Zekija Ahmetspahić vlasnica je autoškole koja od 2002. godine nudi mogućnost polaganja ispita za vozača autobusa.
– Od tada do danas, ne primijetimo pad, naprotiv, godišnje obučimo 40 kandidata. Ali, svi oni još tokom same obuke već imaju ugovoren posao izvan BiH. Kad dobiju vozačku dozvolu, odlaze vani da rade, jer su dosta bolje plate, kao i uslovi – kaže ona, piše Dnevni avaz.