entitetski ministar
Šulić: Kampanja nižih cijena nije za poslanike i direktore, već za one kojima znači 100-150 KM
Na pitanje da li u Ministarstvu trgovine imaju informacije na koje se žale potrošači, da u toku kampanje trgovci proizvodima koji nisu na akciji povise cijene, kazao je da je zato od 1. avgusta napravljeno da u svakoj trgovini bude drugi proizvod na akciji
Kampanja “Društveno odgovorni” nije namjenjena za poslanike, direktore i ministre. Cilj je da na na kraju mjeseca u kućnom budžetu ostane 100 -150 KM onima kojima to znači, poručio je danas ministar trgovine i turizma RS Denis Šulić.
On je nakon posjete jednom banjalučkom marketu koji učestvuje u kampanji “Društevno odgovorni” ovog ministarstva, a u kojoj su snižene cijene određenih proizvoda, rekao da se u Ministarstvu nisu bavili preciznom analitkom koliko jedno domaćinstvo može jeftinije da plati mjesečnu potrošačku korpu.
-Nismo se bavili tom tačnom analitikom. Ali ono što sam govorio i u NSRS, na pitanja da li treba da snizimo cijene paštete, riže i parizera, jeste da je kampanja usmjerena za ljude kojima na kraju mjeseca znači da u njihovom budžetu ostane 100-150 KM. Razumijem da postoje neki poslanici vlasti, opozicije, direktori, ministri koji neće obraćati pažnju na cijene iako mogu da koriste benefite, ali za njih kampanja nije ni namjenjena – dodajo je Šulić.
Sniženo 400 artikala
Na pitanje da li u Ministarstvu trgovine imaju informacije na koje se žale potrošači, da u toku kampanje trgovci proizvodima koji nisu na akciji povise cijene, kazao je da je zato od 1. avgusta napravljeno da u svakoj trgovini bude drugi proizvod na akciji.
-Prije su u kampanji bili isti proizvodi u svim trgovinama. Danas to nije tako – dodao je Šulić.
Po njegovim riječima, trenutno je oko 400 artikala sniženo u različitim trgovinama. Ti proizvodi su, kako je rekao, prvenstveno namjenjeni za ljude koji su u stanju socijalne potrebe.
-Možda penzioneri koji imaju više vremena, a manje novca. Oni na dva klika na sajtu Ministarstva trgovine mogu da vide koji marketi u njihovom gradu su dio kampanje. Trebaju kupiti rižu, idu u jedan market i kupe jer je tu snižena, onda idu u drugi market i kupe ulje jer je tamo jeftinije – poručio je Šulić.
Prvi pokrenuli kampanju
Ministar trgovine RS tvrdi da je Republika Srpska prva u regionu pokrenula kampanju “Društevno odgvorni”, a da su tek poslije slične akcije pokrenuli Srbija, Crna Gora, Hrvatska i Federacija BiH.
-Ponosni smo što smo privi pokrenuli ovu aktivnost. Sada u regionu imamo pozitivno takmičenje na nivou vlada u tome ko će na koji način smanjiti cijene određenih artikala – rekao je Šulić.
Akcija “Društveno odgovorni” na snazi je od 1. avgsuta, a u praksi znači da se trgovci i proizvođači iz RS odreknu dijela marže. Takvi proizvodi su označeni naljepnicama “Društevno odgovorni”, a Ministarstvo trgovine promoviše trgovačke lane kao takve.