Sprema se uništenje 2.700 automobila koja godinama leže u skladištima
Uprava za neizravno oporezivanje BiH uskoro će raspisati konkurs za izbor najpovoljnijeg ponuđača koji će vršiti uništenje motornih vozila koja su pravomoćnom sudskom odlukom oduzeta, koja su u carinskom upravnom postupku zaplijenjena i kojih su se vlasnici odrekli u korist države te koja ne ispunjavaju uvjete za stavljanje u slobodan promet, a stavljena su na raspolaganje UIO-u, piše Večernji list BiH.
U skladištima u Banjoj Luci, Mostaru i Sarajevu trenutačno se nalazi više od 2.700 vozila, od kojih se pojedina tu nalaze već skoro dvije decenije.
– Radi se o vozilima koja ne mogu biti registrirana u BiH. Radi se i o onima koja su i devastirana s obzirom na broj godina, koja nisu u voznom stanju, odnosno stoje izložena najčešće i vremenskim nepogodama. S obzirom na to da se radi o velikom broju vozila i naravno da ta vozila nisu mogla biti u zatvorenim skladišnim prostorima, već se radi o otvorenim skladištima gdje su ta vozila i parkirana – kazao je za ATV Ratko Kovačević, glasnogovornik UIO-a BiH.
Da se navrijeme razmišljalo o rješavanju problema, vozila su se mogla rasprodati i ranije. Umjesto toga, plaćao se zakup skladišta za vozila, i to oko 90 hiljada KM godišnje.
Iz Uprave za indirektno oporezivanje kažu da su u više navrata od nadležnih tražili da što hitnije donesu odluku o tome što da se uradi s vozilima.
“Nažalost, nismo nailazili na sluh određenih struktura koje su trebale dati zeleno svjetlo za rješenje ovog problema. A suština je da se ništa nije moglo uraditi s ovim vozilima da ona postanu bh. roba”, istaknuo je Kovačević.
Prema njegovim riječima, vozila koja su oduzeta nisu ispunjavala uvjete za uvoz u BiH, jer su bila starija od sedam godina. Ona su u trenutku bila u voznom stanju, dok su danas samo olupine u skladištima. Dijelovi s vozila su pokradeni, a i vremenski uvjeti su učinili svoje. Dio oduzetih automobila nalazi se i u Ministarstvima unutarnjih poslova Republike Srpske i Federacije. Najskoriji slučaj oduzimanja vozila dogodio se 2014. u akciji MUP-a RS pod nazivom “Falsifikat”. Tada je oduzeto nekoliko stotina vozila.
UIO je ranije donio upute o uništenju i ustupanju carinske robe kojim je propisan postupak uništenja pod carinskim nadzorom robe koja nije bh. roba, te je definirala način postupanja s pravomoćno oduzetim vozilima za koja su mjerodavna tijela naložila uništavanje ili koja ne ispunjavaju uvjete za prodaju u skladu s propisima za prodaju carinske robe, kako bi bio riješen problem pravomoćno oduzetih vozila.
Vozila koja ispunjavaju uvjete za stavljanje u slobodan promet izlažu prodaji u skladu s odlukom o prodaji carinske robe.
Takvih vozila nema puno i ona se prodaju. Međutim, najveći broj vozila nije mogao biti predmetom prodaje jer ne ispunjavaju uvjete za stavljanje u slobodan promet u skladu s propisima koji reguliraju tu oblast.