Krucijalna investicija
Prvo ozbiljno ulaganja u zadnjih 50 godina: EU osigurala tri miliona eura za Luku Brčko
“Danas imamo čast da obilježimo završetak radova na ovom projektu. Ovo je povijesni dan za luku Brčko, jer ozbiljnijeg ulaganja nije bilo u posljednjih 50 godina”
Današnji dan predstavlja značajnu prekretnicu u procesu modernizacije Luke Brčko u Bosni i Hercegovini, kojoj je Evropska unija (EU) dodijelila bespovratna sredstva u iznosu od tri miliona eura. Ovaj iznos je upotpunjen povoljnim kreditom od sedam miliona eura od Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD), namijenjenim za unapređenje infrastrukture, saopćeno je iz Delegacije EU u BiH.
Šef Delegacije EU i specijalni predstavnik EU u BiH, ambasador Johann Sattler i direktor Luke Brčko Perica Josić svečano su označili početak rada novopostavljene dizalice, koja simbolizuje prelomni trenutak za buduće poslovanje Luke Brčko.
Ulaganje u dizalice
Modernizacija je odgovorila na hitnu potrebu za nadogradnjom lučke infrastrukture, koja je većim dijelom zastarjela, uključujući dizalice koje su stare više od 50 godina. Novopostavljena dizalica, s nosivošću do 16 tona, ima trostruko veći kapacitet nego prethodna.
Očekuje se da će ovo poboljšanje značajno unaprijediti efikasnost luke, omogućavajući brži pretovar robe, s brzinom od 150 do 200 tona na sat.
– Danas smo svjedoci važnog dostignuća u kontinuiranim nastojanjima za modernizaciju Luke Brčko, i zadovoljstvo mi je što Evropska unija može doprinijeti ovom procesu. Trenutno, povoljan položaj Brčkog na rijeci Savi nije maksimalno iskorišten. Podupirući modernizaciju Luke Brčko doprinosimo ne samo ekonomskom napretku i otvaranju novih radnih mjesta, već i jačanju trgovinskih veza i mogućnosti između Bosne i Hercegovine i Evropske unije, kao i šireg regiona – izjavio je ambasador Sattler.
Građevinski radovi na luci predstavljaju vodeći projekat Investicionog okvira za zapadni Balkan (WBIF).
Veliki korak je napravljen postavljanjem najsavremenije dizalice, koji je uslijedio nakon završetka lučkog platoa 2022. godine.
Posljednja komponenta projekta koju finansira EU obuhvata sanaciju pristupnog puta od Luke do Bijeljinske ceste, kao i industrijske pruge od Luke do željezničke stanice Brčko Novo, s očekivanim završetkom radova tokom 2024. godine.
– Danas imamo čast da obilježimo završetak radova na ovom projektu. Ovo je povijesni dan za luku Brčko, jer ozbiljnijeg ulaganja nije bilo u posljednjih 50 godina. U sklopu ovog projekta izgrađena je nova pruga, nova pristupna cesta, dobili smo novu modernu dizalicu i izgradili smo novi lučki plato. Ovo je važno ne samo za Distrikt Brčko nego i za cijelu BiH, jer je Luka Brčko od strateškog interesa za cijelu zemlju. Ulaganje u ovu strukturu biće pokretač novog gospodarskog razvoja – naglasio je direktor Luke Brčko Perica Josić.
Ulaganjem u projekat modernizacije Luke Brčko, EU je pokazala svoju posvećenost podršci ekonomskom razvoju i povezanosti u Bosni i Hercegovini, otvarajući put unapređenju trgovine i prosperitetu u cijelom regionu.
– Ovo je najveći poklon za nas. Veličina ove grandiozne dizalice je mnogo manja od značaja koji je EU dala Distriktu Brčko. Čuli smo za sve benefite ovog projekta, uključujući i u sklopu Zelene agende, procesa dekarbonizacije, transformacije saobraćaja. Dugoročno ovaj projekat će donijeti mnogo više koristi, posebno ekonomskih, a funkcionisanje ove dizalice značiće prosperitet ne samo za Brčko već i šire – rekao je gradonačelnik Distrikta Brčko Zijad Nišić.
Evropski investicioni plan
Na značaj ovog projekta ukazala je i šefica EBRD-a za BiH Manuela Naessl.
– Ovo je veliki projekat koji će zaista napraviti razliku za ekonomiju Brčkog i pomoći u razvoju biznisa, kao i izvozu i uvozu u zemlju, te približiti Bosnu i Hercegovinu EU. Prvi teret bi trebao doći ovdje u aprilu i nadam se da će ovo biti uspješna luka – kazala je Naessi.
Projekat modernizacije Luke Brčko predstavlja ključni segment Ekonomskog i investicionog plana Evropske komisije za poboljšanje saobraćajne infrastrukture na zapadnom Balkanu.
Cilj ovih projekata je da se otklone prepreke duž rijeke Dunav, olakšavajući plovidbu u okviru TEN-T mreže (Koridor Rajna-Dunav).
Ovaj koridor funkcioniše kao primarna plovna ruta za brodove, koja se proteže od Strazbura i južne Njemačke do gradova kao što su Beč, Bratislava i Budimpešta, te dalje do Crnog mora, navodi se u saopćenju.