Prodaja Carlsberga opala zbog ruskog limitiranja veličine boca
Danski proizvođač piva Carlsberg saopćio je u srijedu da su mu profit i prodaja opali u prošloj godini, djelomično i zbog slabosti na njegovom ključnom, ruskom, tržištu gdje je zakon limitirao maksimalnu veličinu plastičnih boca.
Carlsberg navodi u izvještaju da je neto profit kompanije u 2017. pao na 1,26 milijardi kruna (210 miliona dolara) s 4,49 milijardi kruna godinu dana ranije.
Kompanija je saopćila da je obim prodaje u Rusiji, na koju otpada petina njenih ukupnih prihoda, pao za 14 posto i da je tržišna vrijednost dionica pala na 31,9 sa 34,6 posto. Također je uknjižila 4,8 milijardi kruna (800 miliona dolara) gubitaka za svoj brand Baltika nakon promjena u veličini popularnih takozvanih PET boca.
Prodaja u čertvrtom kvartalu prošle godine marginalno je opala na 23,6 milijardi kruna (četiri milijarde dolara).
Čelnik kompanije Cees ’t Hart izjavio je da je Carlsberg ostvario “snažne rezultate u 2017. zahvaljujući disciplinovanoj provedbi programa unapređivanja naše efikasnosti”. Kazao je da će program uštediti više od 2,3 milijarde kruna (323 miliona dolara), “znatno iznad” početnih očekivanja između između 1,5 do 2,0 milijardi kruna.
Vrijednost dionica Carlsberga pala je za 3,7 posto na jutarnjem trgovanju u Copenhagenu na 713,8 kruna, prenosi Associated Press.