Privredno čudo iz BiH proizvodi moto odijela za BMW
Nije hrabar čovjek koji pobjegne, nego onaj koji ostane u svom mjestu i bori se za dobrobit sebe, obitelji, ali i cjelokupne zajednice, piše Večernji list BiH.
Da je upravo hrabrost, uz ideju i cilj, siguran put prema uspjehu pokazao je osnivač i vlasnik B&M Comerca Fikret Omahić, koji je iz malog proizvodnog pogona u Tešnju uspio izgraditi poslovno carstvo. Naime, ova firma jedina je u BiH koja proizvodi moto kožna odijela za BMW.
Kroz razgovor s Fikretom, doznali smo kako je sve počelo, koliko je njegova firma imala zaposlenika na početku, a koliko ih broji sada, kako je došlo do ovog poslovnog angažmana, ali i nekim budućim planovima…
– S prvim poslovnim koracima krenuli smo prije 12 godina. Početak, koji je kao i svaki bio težak, u maloj radionici s pet zaposlenih i bez sigurnog tržišta za proizvode iz domena zaštitne opreme obilježili su upornost zaposlenika da što kvalitetnije savladaju sve izazove koji se stavljaju pred njih – kazao je Fikret.
Jedan od prvih ugovora koji su sklopili bio je sa slovenskom firmom Čevljarstvo Irman za šivanje i plasman HTZ rukavica i ostale zaštite opreme. To nam je bio samo dodatni motiv da ustrajemo na pomalo uzlaznom poslovnom putu, kazao je.
B&M Comercom 2007. godine potpisuje ugovor s njemačkom firmom, što im daje priliku da prvi sklapaju kožne moto kombinezone za tvrtku BMW. Kvalitetan rad i profesionalan odnos prema poslu rezultirali su time da je tešanjska firma stekla povjerenje njemačkog giganta.
– Da biste zadržali povjerenje jednog ovakvog partnera, nemate pravo na grešku. Radi se po strogo propisanim procedurama, u kojima kontrola ima posebnu ulogu, kazao je, dodavši da je specifičnost njihova proizvoda u tome što se rade od kože koja je vrlo teška za obradu.
– Svi zaposlenici moraju biti dobro obučeni jer se radi o vrlo skupom proizvodu i repromaterijalu – objašnjava direktor B&M Comerca.
Tako je tešanjski B&M Comerc iz male radionice s pet zaposlenih danas izrasla u uspješnu firmu koja broji 74 zaposlenika, o kojoj, prema Fikretovim riječima, brine zajedno s obitelji.
– Najbitnije mi je da su zaposlenici zadovoljni, to je ono o čemu najviše vodim brigu, ali i da se cijeli posao, proizvodnja i isporuka, obavljaju u zadanom roku. Nedavno smo napravili novu poslovnu zgradu od 1100 kvadratnih metara gdje se obavlja proizvodnja.
Na pitanje planira li u skorije vrijeme proširenje poslovanja ili nekih novih projekata, Fikret je kazao da ima puno planova, ali manjak kvalificirane radne snage.
– Najveći problem je što Tešanj, kao i cijela BiH, ima problem s manjkom radne snage, a i mladi ne vide u ovome poslu perspektivu, iako im može donijeti dobru zaradu. Na pitanje koliko godišnje otprilike proizvedu moto odjela, Fikret je kazao da je to prosječno oko pet do šest tisuća te da već do travnja iduće godine imaju narudžbe. Svi ljubitelji dvotočkaša za BMW-ova motociklistička odjela izdvojit će za jaknu će 960, a za hlače dodatnih 560 eura.