"Mediji i turizam“
Pozder: BiH je neotkrivena tajna za mnoge i tu leži čar onoga što tek postaje turistički brend
Kako kaže, ulaganja u turizam se višestruko vraćaju i isplaćuju te da treba ulagati i u infrastrukturu, obrazovanje i ostanak radne snage, u zaštitu prirodnih ljepota i kulturnog naslijeđa, kao i u promociju
Ulaganja u turizam se višestruko vraćaju i isplaćuju, ali smo dužni ulagati i u infrastrukturu, obrazovanje i ostanak radne snage, u zaštitu naših prirodnih ljepota i kulturnog naslijeđa, te u promociju onoga što imamo, poručila je u četvrtak u Mostaru federalna ministrica okoliša i turizma Nasiha Pozder na otvaranju konferencije “Mediji i turizam“ koja se održava u organizaciji Federalne novinske agencije (FENA) i Turističke zajednice Hercegovačko-neretvanskog kantona (HNK).
-Bosna i Hercegovina je još uvijek neotkrivena tajna za mnoge i tu i leži čar onoga što tek postaje turistički brend, priča koju skupa tek trebamo prenijeti onima koji žele da budu cijenjeni gosti, onima koji tragaju za duhovnošću, za avanturama u netaknutoj prirodi, odmoru u autohtonim selima, užitku u mirisnim vinima i najukusnijim sirevima od posavskog do livanjskog – kazala je ministrica.
Dodala je, kako su u ovoj priči, u brendiranju Bosne i Hercegovine kao poželjne, sigurne, posebne destinacije mediji jedan od najvažnijih aktera i njihova je uloga da doprinesu u jačanju povjerenja, promicanju vjerodostojnosti i odgovornosti u turizmu.
-Federalno ministarstvo okoliša i turizma u ovoj zajedničkoj zadaći pripremilo je uz podršku USAID i prošle godine na svjetski dan turizma dobilo podršku u oba doma parlamenta FBIH Strategiju razvoja turizma, prvu takvu u Federaciji i time smo kreirali okvir u kojem želimo da razvijamo našu destinaciju i naš brend. Ove godine smo na pet različitih programa dodijelili 4 miliona KM za razvoj turizma što je za 3 miliona više nego prije godinu dana, ali ću podcrtati da je to i dalje daleko od dovoljnog jer su potraživanja prelazila 20 miliona KM – rekla je Pozder.
Kako kaže, ulaganja u turizam se višestruko vraćaju i isplaćuju te da treba ulagati i u infrastrukturu, obrazovanje i ostanak radne snage, u zaštitu prirodnih ljepota i kulturnog naslijeđa, kao i u promociju.
Na kraju je spomenula i posjete novinara iz regije brojnim turističkim destinacijama u BiH, najavivši i nove koje će pomoći u daljnjoj promociji bh. destinacija, kao u regiji tako i svijetu.
-Upravo se spremamo za doček novinara iz Egipta koji će posjetiti Bihać, Travnik, Jajce, Banja Luku, Sarajevo i naravno, Mostar. Ovakvi susreti i promocija kulturnog i povijesnog naslijeđa, prirodnih ljepota, gastronomije i gostoprimstva naše zemlje i naših ljudi, naših običaja i tradicije, put su koji i ministarstvo na čijem sam trenutno čelu, prepoznaje kao onaj koji vodi ka uspjehu destinacije – zaključila je federalna ministrica.
Gradonačelnik Mostara Mario Kordić naglasio je kako nakon pandemije koronavirusa kreće jedan novi model ponašanja turista u svijetu, što se dogodilo i u Mostaru, kada odjednom dođe ogroman broj turista.
-Kako mi još nismo bili spremni za upravljanje tako velikim brojem pojavio se problem da su destinacije postale prebukirane i skoro pa više i nemoguće u kontekstu da pruže tu ugodu turistima. To smo prepoznali, radili na tom svemu i kao rezultat tog rada imamo takozvani Mostar Pass ili jednu turističku karticu Grada Mostara kroz koju nam je ideja napraviti upravo kontra priču ovom prebukiranju Starog grada, naime da kroz Mostar Pass počnemo upravljati ogromnom rijekom turista koja dolazi u grad. Treba nam još puno rada, jer Mostar Pass nije obveza, a da bi nešto prodali moraju ljudi znati da to nešto i postoji. Tu upadaju mediji i prezentacija te cijele priče – naglasio je gradonačelnik.
Konferencija, koja se organizira u partnerstvu s Gradom Mostarom te pod pokroviteljstvom Federalnog ministarstva okoliša i turizma, okupila je predstavnike medijskih agencija, turističkih zajednica, gospodarskih komora i turističkih agencija iz Bosne i Hercegovine i susjednih zemalja.