Pokrivenost uvoza izvozom u drvnoj industriji BiH 417 posto
U prva dva mjeseca ove godine nastavljen je trend rasta izvoza drvne industrije BiH, a posebno izvoza finalnih proizvoda od drveta. Pokrivenost uvoza izvozom bila je 416,9 posto – istaknuto je danas na sjednici Skupštine Asocijacije drvne industrije i šumarstva Vanjskotrgovinske komore Bosne i Hercegovine u Sarajevu.
Sekretar ove asocijacije Selma Bašagić izjavila je da je u prva dva mjeseca ove godine izvoz drvne industrije BiH iznosio više od 178 miliona KM, što je 6,5 posto više nego u istom periodu lani.
– U ukupnoj vrijednosti izvoza, učešće namještaja je 44,9 posto (oko 80 miliona KM) i bilježi povećanje, dok je učešće rezane građe bilo 22,7 posto, a proizvoda šumarstva 12,3 posto – kazala je Bašagić.
Podsjetila je da je ukupan izvoz drvne industrije BiH u 2016. godini iznosio milijardu i 189 miliona KM što je rast od 12,1 posto u odnosu na predhodnu godinu. Izvoz namještaja je činio 37,7 posto od ukupnog izvoza drvne industrije BiH, odnosno više od 448 miliona KM. Učešće rezane građe je bilo 28,7 posto, a proizvoda šumarstva 14,6 posto. Pokrivenost uvoza izvozom u ovom sektoru bila je 360,9 posto, što je malo povoljnije nego 2015. godine.
Na sjednici su razmatrana godišnja dokumenta, izvještaj o radu i plan rada, kao i informacija o strategiji razvoja i unapređenja izvoza drvne industrije.
Predsjednik Asocijacije drvne industrije i šumarstva VTKBiH Suhad Ećo je kazao da su prije tri mjeseca počeli raditi na izradi te strategije koju će uputiti svim nadležnim institucijama u cilju rješavanja problema i izazova sa kojima se susreće ova grana privrede.
– Strategija bi trebalo da olakša institucijama i firmama kako da na najbolji način iskoristimo naše potencijale, kapacitete i resurse. Orjentisali smo se na izvoz i izvozna tržišta, jer firme imaju puno potencijala, samo ih na pravi način treba usmjeriti i iskoristiti. Mislimo da se trebamo bazirati na izradu finalnih proizvoda, kao i na veći stepen obrade drveta – kazao je Ećo.
Strategija će također obuhvatiti pitanje kako na kvalitetan način riješiti sirovinu, odnosno kako od nje napraviti što veću dodatnu vrijednost, zatim kako osigurati povoljna finansijska sredstva, posebno za tehnologiju. Strategija će se baviti i osposobljavanjem kadrova, te izvoznim tržištima koja su bitna za BiH, ali i proizvodima koji će se ponuditi tim tržištima.
– Proizvođači se susreću sa problemom nabavke sirovine, u smislu cijene i njenog kvaliteta, ali i kontinuirane isporuke, a tu je problem i nedostatka laboratorija, odnosno institucija koje izdaju certifikate koji će biti međunarodno priznati. Problem jr i nedostatak olakšica prilikom izvoza proizvoda, a mišljenja smo da bi firme koje se bave izvozom, trebalo da dobiju i podsticaj – kazao je Ećo.