Autoceste FBiH
Pokrenut tender za izgradnju tunela Prenj i Mostar sjever – Mostar jug
Počeo izbor izvođača radova za tunel Prenj, najsloženijem građevinskom poduhvatu na Koridoru Vc
Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) i JP Autoceste Federacije Bosne i Hercegovine (FBiH) objavili su obavijest o raspisivanju tendera za izgradnju dionica Ovčari – Tunel Prenj – Mostar sjever dužine 35 kilometra, te Mostar sjever – Mostar jug dužine 15 kilometara, čime je započeta procedura odabira izvođača za izgradnju ovih dionica, javlja Anadolu Agency (AA).
”Nabavka radova za izgradnju će se vršiti po principu Žutog FIDIC-a uz elemente Zelenog FIDIC-a kako bi se u pogledu konačne cijene izgradnje rizik investitora smanjio na minimum. Na cijeloj dionici od Ovčara do petlje Mostar jug će se graditi 10 mostova, 12 tunela i dvije petlje. Najsloženiji građevinski poduhvat na ovoj dionici je tunel Prenj. Dužina tunela po Idejnom projektu iznosi 10 kilometara i 165 metara, što ga čini najdužim tunelom u regiji. Zbog velike dužine prilikom projektovanja i izgradnje, te kasnije eksploatacije tunela bit će nužno primijeniti posebne mjere sigurnosti u tunelima u skladu sa Direktivom 2004/54/EC”, saopštili su iz JP Autoceste FBiH.
JP Autoceste FBiH je kroz saradnju sa finansijskim institucijama za finansiranje izgradnje dionice Ovčari – Tunel Prenj – Mostar sjever osiguralo ponudu za zajedničko finansiranje Evropske investicijske banke (EIB) i Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) u iznosu od 600 miliona eura. Uz ovakav finansijski aranžman otvara se i mogućnost aplikacije za bespovratna EU sredstva u iznosu do 120 miliona eura.
”Također za dionicu Mostar sjever – Mostar jug je osiguralo ponudu za zajedničko finansiranje od strane konzorcija domaćih banaka i Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) u ukupnom iznosu od 240 miliona eura, što otvara mogućnost aplikacije za bespovratna EU sredstva iznosu do 12 miliona eura”, istakli su iz JP Autoceste FBiH.