Počela kampanja “Prepoznaj domaće – Budi ponosan – Made in BiH”
Danas je u Tuzli upriličeno predstavljanje kampanje “Prepoznaj domaće – Budi ponosan – Made in BiH” u saradnji sa VLadom TK i premijerom Begom Gutićem.
U ekonomskom eko-sistemu BiH neophodno je sve njene građane podsjetiti (naučiti) koji su benefiti u kupovini i odabiru domaćih proizvoda i usluga ili kako ustvari funkcioniše fiskalni sistem naše države.
Ovo je neiskorišten resurs i čini nam razvoj privrede koji nas ekonomski osamostaljuje.
Održivi razvoj je politička platforma EU i razvijenog svijeta, i na toj strategiji se temelji dugoročno privredno-gospodarska platforma opstanka.
Kompanije u BiH i njihovi menadžmenti su danas ostali na “suhom”… Domaća proizvodnja je vrlo slabo zaštićena i proizvođači su prepušteni uvoznoj konkurenciji upitne kvalitete i roba. Opšti medijski ambijent najčešće je stvaranje negativnog okruženja ističući pojedinačne negativne primjere, ali i stvarajući opštu lošu sliku o poduzetnicima.
Model liberalne ekonomije(principi otvorenih granica) nemilosrdno uništava male i slabe lokalne proizvođače. Potrebno je pokrenuti suprotan proces tzv. cirkularne ekonomije, gdje bi se analitički
reciklirala svaka aktivnost i učinila da ojača domaće proizvođače koristeći sve resurse od edukacije lokalnog stanovništva do maksimalnog energiziranog povezivanja…
Pridružite nam se jer ova akcija svakako zaslužuje našu zajedničku pozornost ali i nudi konkretne indikatore kao što su nova zapošljavanja, sigurniji penzioni fondovi, bolja zdravstvena zaštita i kvalitentije obrazovanje.
Ovo nije oglašivačka kampanja nego poziv i edukativna akcija čijim pojedinačnim prihvatanjem vlastitog učešća pridružujemo se najuspješnijim kompanijama koje iskazuju svoju društvenu odgovornost prema vlastitoj zemlji.
3 zlatna pravila:
1. Ako bi svaki BH građanin potrošio 10 KM odabirući domaće umjesto uvezenih proizvoda to bi direktno značilo 10 KM X 3.5000.000 stanovnika = 35.000.000 više prihoda(mjesečno)
35.000.000 X 12 mjeseci = 420.000.000 prihoda više domaćoj privredi = nova zapošljavanja, sigurniji i puniji penzioni fondovi, bolja zdravstvena zaštita, kvalitetnije i modernije obrazovanje
(Jedno radno mjesto u proizvodnji vuče 5-7 radnih mjesta u pratećim industrijama)
2. Ako svaki BH građanin prilikom gradnje ili nabavke potrebnih uređaja bude birao samo 10% više domaćih proizvoda bi značilo 1.000.000 domaćinstava X 300 KM godišnje = 300.000.000 KM više prihoda domaćoj privredi = nova zapošljavanja, sigurniji i puniji penzioni fondovi, bolja zdravstvena zaštita, kvalitetnije i modernije obrazovanje
3. Da li znate a prilikom potrošnje 10 KM na domaće proizvode u BiH ostaje 8 KM, a prilikom kupovine uvezenih proizvoda ostane 2 KM = bez novih zapošljavanja, prazni penzioni fondovi, loša zdravstvena zaštita, nekvalitetno i zastarjelo obrazovanje
Zaključak: odabirom domaćih proizvoda novac ostaje u BiH. Ako pametno trošimo direktno ili indirektno plaćamo radnike koji su napravili taj proizvod, a ako oni (radnici) potroše taj novac na kupovinu BH proizvoda onda recikliranjem vlastitog novca pomažemo sami sebi i finansiramo penzije, zdravstvo, obrazovanje itd.