Optimizam ključ izuzetno jakog tržišta rada u Njemačkoj
Potrošačko povjerenje u Njemačkoj je stabilno uprkos prošlogodišnjeg velikog priliva izbjeglica i terorističkih napada u Parizu, pokazali su najnoviji rezultati istraživanja.
Podaci istraživačke grupe GfK pokazuju da je indeks potrošačke klime u najvećoj evropskoj ekonomiji za februar ostao na 9,4 poena.
U izvještaju grupe napominje se da su želja potrošača za kupovinom i ekonomska očekivanja blago porasli, dok su očekivanja o prihodima opala.
“Uprkos brojnim rizicima, uključujući i opasnost od terorističkih napada i izbjegličke krize, potrošači i dalje vjeruju da će njemačka ekonomija i dalje skromno rasti u narednih nekoliko mjeseci”, navodi se u najnovijem izvještaju pomenute istraživačke grupe.
Istovremeno, grupa upozorava da ukoliko rizici ostanu, situacija se, kada je u pitanju povjerenje, može promijeniti.
Iz Gfk-a ističu da se “izuzetno jako tržište rada i rast zaposlenosti u velikoj mjeri može pripisati optimizmu”.
U mjesečnoj GfK-ovoj anketi učestvovalo je 2.000 potrošača.