Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

skuplje gorivo

Odzvonilo je jeftinim letovima: Pojašnjeno zašto će avionske karte biti sve skuplje

wizz air tuzla
FOTO: Aerodrom Tuzla

Zaboravite na jeftine avionske karte. Prema svemu sudeći za putovanja će uskoro biti potrebno poprilično duboko posegnuti u džep jer će karte za međunarodne letove vjerovatno nastaviti rasti

Cijene međunarodnih avionskih karata vjerovatno će nastaviti rasti slijedećih 10-15 godina. Očekuje se da će troškovi održivih goriva povećati ionako već visoke cijene karata, navodi Međunarodna udruga za zračni prijevoz, Iata.

Povećana potražanja za putovanjima nakon pandemije Covida dovela je do naglog rasta cijena karata na mnogim rutama, a Iata navodi kako kupci mogu očekivati da će karte platiti više jer zračni prijevoznici povećavaju upotrebu rijetkih ‘zelenijih’ mlaznih goriva kao odgovor na vladine naloge da smanje emisije ugljika u vazduhoplovstvu, prenosi Tportal.

Willie Walsh, glavni direktor Iate i bivši izvršni direktor British Airwaysa, rekao je: ‘Zahtijevat ćemo sve više i više SAF-a (održivog avionskog goriva), a to znači sve više i više troškova.’

Walsh je istaknuo da neki ekonomisti vjeruju da bi održiva goriva s vremenom mogla postati jeftinija od kerozina, pa je dodao: ‘U sljedećih 10-15 godina sigurno će doći do značajnog povećanja troškova goriva. Osim ako ne postoji neko kompenzirajuće smanjenje drugih troškova, ali ja to trenutno ne vidim. Onda ljudi moraju očekivati da će doći do povećanja prosječnih cijena karata.’

Skuplje gorivo

‘To će značiti veće cijene karata, jer je održivo avionsko gorivo skuplje od vašeg tradicionalnog kerozina za mlazne avione. A kako prelazimo na nultu stope emisije, to će koštati nešto novca,’ dodao je.

Troškovi zračnog prometa značajno su porasli jer su cijene nafte skočile nakon ruske invazije na Ukrajinu, a porasli su i troškovi rada. Walsh je također ukazao na ograničene kapacitete zbog nedostatka rezervnih dijelova, zbog čega neke avionske kompanije nisu mogle upravljati svojom punom flotom.

Unatoč puno višim cijenama karata koje putnici ovog ljeta moraju platiti na mnogim rutama, Iata je rekla da je njena analiza pokazala da su cijene karata širom svijeta na početku 2023. još uvijek bile oko razina iz 2019. jer su zaostajale za inflacijom iz perioda pandemije.

Prošle godine Ryanair je rekao da je era ultra jeftinog letenja završila. Nadolazeći utjecaj SAF-a predložen je u nedavnom ažuriranju plana održivog vazduhoplovstva Ujedinjenog Kraljevstva kojem je cilj postići nultu stopu emisije do 2050. Taj plan uvelike se oslanja na prijeboje, SAF i zamjenu flota avionima s učinkovitijom potrošnjom goriva kako bi se smanjile neto emisije.