Održana sedma Brending konferencija: Istina važnija od trenda
Brending konferencija je brend koji ispunjava svoja obećanja i pruža dobru platformu za edukaciju i praćenje trendova.
Ambijent sarajevskog Doma mladih na jedan dan kreiran je poput istinske džungle u kojoj su svjetski i regionalni stručnjaci iz oblasti marketinga, komunikacija i brendinga otkrili zbog čega je tržiše džungla, te kako opstati u njoj.
Sedma Brending konferencija, u organizaciji agencije Via Media, inspirirana je činjenicom da brending strategije koje počivaju na dubinskom istraživanju, preciznim planovima i velikim budžetima, jednostavno više nisu garancija uspjeha.
Ovogodišnji slogan konferencije – „Brand New Jungle” šalje jasnu poruku da je usljed globalizacije, digitalizacije, brzih i velikih promjena u svijetu komunikacija, utakmica koju igraju veliki i mali brendovi postala nepredvidiva i nemilosrdna, sa pravilima koja se stalno mijenjaju.
Lavovski program
”Ove godine smo željeli biti drugačiji, a u saradnji sa Kanskim lavovima obezbijedili smo zaista lavovski program. Također, ponosni smo na to da Bosna i Hercegovina prvi put ima takmičenje mladih agencijskih lavova, što je također potvrda veličine Brending konferencije. Apelujem da malo više posvetimo pažnju na sve ono što možemo učiniti u oblasti brendinga, a to je brending naših destinacija, sportista, ljudi iz umjetnosti i kulture koji najviše mogu doprinijeti da se o Bosni i Hercegovini čuje i u svijetu. Ne zaboravimo ni to da su kompanije dobri predstavnici naše ekonomije u cijelom svijetu. Ovo je vrlo važna oblast koja donosi dodatnu vrijednost cijeloj zemlji” – izjavila je Vesna Beganović, Founder & CEO agencije Via Media.
Konferenciju je otvorio jedan od zvijezda predavača, Paul Coleman, direktor za saradnju OMD EMEA agencije, prezentacijom na temu “Nirvana optimizacije”. Otkrio je šta se krije iza novih mogućnosti optimizacije oglašavanje, te da li postoje određene opasnosti. Također, predstavio je neke od najmoćnijih marketinških strategija ističući važnost kvalitetnog sadržaja.
”Najmoćniji brendovi fokusiraju se na osnovne ljudske potrebe. Nikad nije bila važnija spoznaja o istini. Istina je mnogo bitnija od trenda” – bio je kategoričan Coleman.
Veliku pažnju privukao je duo iz Vibera, Konstantin Kostadinov, Sales Manager CEE i Zarena Kancheva, Marketing i PR Manager CEE koji su predstavili pravila i trendove u dinamičnom medijskom svijetu komuniciranja, takozvanoj Viber Re-volution, te kako prateći te trendove doći do benefita.
”Naša istraživanja pokazuju da ljudi žele komunicirati sa brendovima na isti način kao i sa stvarnim korisnicima, na brz i efikasan načih. Pojedincima to predstavlja novi način potrage za informacijama, ostvarivanja narudžbi i kupovine, zabave ili aktivnog učešća u javnim takmičenjima ili marketing kampanjama – i to sve unutar Viber aplikacije, sa visokom stopom učinkovitosti” – izjavila je Zarena Kancheva, te iznijela podatak da se u BiH dnevno razmijeni 1,8 milijardi poruka putem Viber platforme.
Značaj neuromarketinga
Posebna poslastica za učesnike bila je prezentacija eksperta iz oblasti neuromarketinga, Dalibora Šumige, direktora kompanije Promosapiens iz Zagreba.
”Ljudi ne razmišljaju kako se osjećaju, ne kažu šta misle i ne čine što kažu. U kupovini, odluke donose emocije, a na njih mi svjesno ne utičemo” – izjavio je Šimuga, potencirajući ulogu limbičkog sistema u marketinškoj industriji.
Direktor strateških inovacija u agenciji Leo Burnett Sydney, Daniel Pankraz, otkrio je zašto milenijalsi mrze veliki dio plasiranog marketinga i smatraju ga marketinškim zagađenjem.
”Smatram da brendovi mlade trebaju posmatrati kao “partnere u realizaciji ideja brenda”, a ne samo kao primaoce marketinške poruke. Mladi imaju velika očekivanja od brendova, a ono što brendovi trebaju jeste potaknuti emocionalnu vezu, ne razmišljati samo o vlastitom proizvodu već biti društveno odgovorni, razviti kod mladih osjećaj sigurnosti i pripadnosti, biti s njima intimni, učiniti ih pametnijim i imati čvrst stav” – riječi su Pankraza.
U sklopu Brending konferencije održane su i dvije vrlo interesantne panel diskusije, na teme „Ko još sluša papagaje?” i „Ko je kralj džungle?”, tokom kojih su panelisti i učesnici konferencije diskutovali o tome kako da bh. brendovi ostvare regionalnu prepoznatljivost.
Sedma Brending konferencija ove godine bila je oficijelni partner „Cannes Lions International Festival of Creativity”. U partnerstvu sa UNICEF-om realizirano je takmičenje „Young Lions B&H” za mlade agencijske profesionalce. Prvo mjesto osvojila je agencija Mania iz Banja Luke te je time obezbijedila učešće na prestižnom “Cannes Lions” internacionalnom festivalu kreativnosti.