Projekat od 8 milijardi eura
Njemačka i Danska se povezuju “super-tunelom” dugim 19 kilometara
Projekt izgradnje tunela predstavljen je 2013. godine, prošao je dva kruga javne rasprave, a njegovoj realizaciji protive se ekološki aktivisti
Njemačke vlasti odobrile su jučer izgradnju podmorskog tunela za cestovni i željeznički promet, koji bi ju povezivao s Danskom, a vrijednost projekta je osam milijardi dolara i dijelom bi bio finansiran iz fondova Evropske unije.
Tunel dužine 19 kilometara povezivao bi njemački otok Fehmarn s danskim otokom Lolland. Imao bi četiri cestovne trake i dvije željezničke pruge, a trebao bi biti dovršen 2024. godine.
Otok Fehmarn već je cestovno povezan s njemačkim kopnom, a novi tunel trebao bi ubrzati cestovni i željeznički promet od Hamburga, Bremena i Hannovera do Kopenhagena i švedskog Malmoea.
Projekt izgradnje tunela predstavljen je 2013. godine, prošao je dva kruga javne rasprave, a njegovoj realizaciji protive se ekološki aktivisti.
“Det er en stor dag for Femern-projektet,” siger Claus F. Baunkjær, adm. dir. i @FemernAS. Tysk myndighedsgodkendelse af #Femern-tunnelen er klar. #dkpol #dktrp https://t.co/8vo1qFtNR7 pic.twitter.com/DxWJKoxnO9
— Femern A/S (@FemernAS) December 28, 2018
Očekuje se da bi ugovor o izgradnji trebao biti potpisan za dva tjedna, a protivnici tunela mogu uložiti žalbu Federalnom upravnom sudu u Njemačkoj.