Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Raskinuti ugovori

Ništa od naplate putarina u Njemačkoj, krše se zakoni EU

Autoput

Njemački operater za naplatu putarine CTS Eventim i austrijska firma specijalizirana za putarine Kapsch TrafficCom potpisale su u decembru prošle godine ugovor s njemačkom državom vrijedan dvije milijarde eura o upravljanju sistemom naplate putarine

Njemačka je otkazala ugovore s kompanijama zaduženim za uspostavu sistema naplate putarina, saopćio je u srijedu portparol ministarstva saobraćaja, nakon što je najviši evropski sud presudio da njemački plan uvođenja putarina krši zakone Evropske unije.

Njemački operater za naplatu putarine CTS Eventim i austrijska firma specijalizirana za putarine Kapsch TrafficCom potpisale su u decembru prošle godine ugovor s njemačkom državom vrijedan dvije milijarde eura o upravljanju sistemom naplate putarine.

Upitan o eventualnim štetama za njemačke poreske obveznike zbog otkazivanja ugovora, portparol ministarstva saobraćaja izjavio je da nema trenutnog komentara o tome.

Portparol CTS Eventim odbio je komentirati otkazivanje ugovora, ali je kazao da kompanija stoji iza jučerašnjeg saopćenja da ugovor sadrži zaštitne klauzule koje bi mogle firmu i njene dioničare zaštiti od šteta izazvanih raskidom ugovora, prenosi Reuters.

Portparol Kapsch TrafficCom nije mogao odmah komentirati otkazivanje ugovora, prenosi Reuters.

Evropski sud pravde jučer je presudio da je uvođenje putarina u Njemačkoj nezakonito jer one na nepošten način diskriminiraju vozače iz drugih zemalja Evropske unije.

Presuda suda sa sjedištem u Luxembourgu znači da će Njemačka morati da odustane ili da izmjeni svoje planove uvođenja putarina.

Parnicu je pokrenula Austrija, koja se požalila da su putarine do 130 eura godišnje diskriminirajuće i stoga su nelegalne po zakonima EU.

Sudeći po planu, svi vozači morali bi plaćati putarinu u skladu s veličinom vozila i tipom motora, ali bi njemački poreski obveznici mogli podnijeti zahtijev za refundiranje.

Evropska komisija prvobitno je odbacila njemački sistem putarine na osnovu tvrdnji sličnih onima koje je iznijela Austrija, ali je kasnije podnijela izmijenjeni zahtijev Evropskom sudu pravde kako bi se na primjeren način bavio njenim brigama.

Austrijski ministar saobraćaja Andreas Reichhardt pozdravio je presudu kao pobjedu za svoju zemlju, ali i za Evropsku uniju u cjelini.

– S obzirom na to da sam ja predani Evropljanin, mislim da je ova presuda Evropskog suda pravde dobar dan za Evropsku uniju. Ona također šalje jasan signal za uvođenje pravednih sistema u Evropi – izjavio je on novinarima u Beču, prenosi Associted Press.