Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

prvih devet mjeseci

Nestlé Grupa bilježi organski rast od 7,8% i očekuje veći rast od prodaje u 2023. godini

nestle

Kad je riječ o kanalima, organski rast maloprodaje ostao je snažan i iznosio je 7,1%. Prodaja povezana s e-trgovinom porasla je za 12,7% te je dosegnula 16,6% ukupne prodaje Grupe

Nestlé, najveća prehrambena kompanija na svijetu, objavila je rezultate poslovanja za prvih devet mjeseci 2023. godine, s fokusom na:

  • Organski rast dosegao je 7,8%, dok su cijene dosegnule 8,4% sa stvarnim internim rastom (RIG) od -0,6%. Rast je zabilježen kroz veliki broj geografija i kategorija. 
  • Ukupna prodaja se smanjila za 0,4% i to na 68,8 milijardi CHF (u istom periodu 2022. iznosila je 69,1 milijardu). Devizni tečajevi smanjili su prodaju za 7,4%. Neto nabave imale su negativan učinak od 0,8%.
  • Upravljanje portfoliom napreduje. U trećem kvartalu, Nestlé je najavio dogovor o akviziciji većinskog udjela u Grupo CRM, kompaniji vrhunske čokolade u Brazilu. Kompanija Nestlé također je poduzeću Stallergenes Greer prodala svoj lijek za liječenje alergije na kikiriki (Palforzia).
  • Potvrđena je prognoza za cjelokupnu 2023.: očekujemo organski rast prodaje od 7% – 8% i osnovnu maržu operativne dobiti 17,0% – 17,5%. Očekuje se da će dobit po dionici u stalnoj valuti porasti između 6% i 10%.

Mark Schneider (izvršni direktor kompanije Nestlé) komentirao je: “Naš diverzificirani portfolio i raznolika ponuda pomogle su nam da ostvarimo snažan organski rast u prvih devet mjeseci ove godine. Rast je bio vođen cijenama dok smo nastavili da se krećemo kroz historijske nivoe inflacije. Oporavak našeg volumena i asortimane je u toku. Vidimo prednosti incijativa za optimizaciju našeg portfolia i povećanje marketinških ulaganja za naše brendove milijardere. Ovi koraci podupiru naše povjerenje da će stvarni unutrašnji rast, zbir volumena i asortimana, postati pozitivni u drugoj polovini godine i ponovo postati glavni pokretač rasta, kako budemo išli naprijed. 

Istovremeno, Nestlé je dodatno ojačao svoju strategiju ishrane i pojačao njena nastojanja da se ljudi upute ka uravnoteženoj prehrani. Aktivnosti uključuju pružanje jasnih smjernica za porcije na prednjem dijelu pakovanja, transparentnost o nutritivnoj vrijednosti naših proizvoda i vodeće pravilnike kada je u pitanju marketing prema djeci. Također smo postavili ambiciozan cilj da povećamo prodaju naših više nutritivnih proizvoda za 20-25 milijardi CHF do 2030.”

Nestlé Bosna i Hercegovina

„Snažan fokus i naporan rad našeg tima u BiH rezultirali su obećavajućim rezultatima, uz značajno povećanje organskog rasta od 23,9% tokom ovog kvartala. Naša posvećenost postizanju neutralnosti ugljika nikada nije bila snažnija, a posebnu pažnju posvećujemo rješavanju visokih emisija ugljičnog dioksida. Primjer toga je naše treće izdanje aktivnosti “Čista umjetnost” u BiH.”, istakao je Laurentiu-Florin Dimitriu, generalni direktor kompanije Nestlé za Hrvatsku, Sloveniju i Bosnu i Hercegovinu.

Grupna prodaja

Organski rast iznosio je 7,8%. Cijene su dosegnule 8,4%, što pokazuje uticaj inflacije troškova tokom posljednje dvije godine. Pod uticajem optimizacije portfolia i preostalih ograničenja kapaciteta RIG je iznosio -0,6%. U trećem kvartalu, RIG se popravio na -0,3%, uprkos privremenom organičenju kapaciteta za Perrier i kratkoročnom ograničenju zaliha vitamina, minerala i dodataka, koje se pojavilo u avgustu. 

Kad je riječ o kategorijama proizvoda, proizvodi Purina PetCare najviše su pridonijeli organskom rastu, i to na svim kanalima. Brendovi Purina ONE, Purina Pro Plan i Felix, su zabilježili dvocifreni rast. Prodaja kafe nastavila je rasti visokom jednocifrenom stopom i registrovan je pozitivni rast prodaje za sve brendove kroz sve kanale. Konditorski proizvodi zabilježili su dvocifreni rast, među kojima se posebno ističe brend Kit Kat

Kad je riječ o kanalima, organski rast maloprodaje ostao je snažan i iznosio je 7,1%. Prodaja povezana s e-trgovinom porasla je za 12,7% te je dosegnula 16,6% ukupne prodaje Grupe. Organski rast out-of-home kanala iznosio je 15,7%.

Zona Evropa

Organski rast iznosio je 8,8% (uz cijene od 11,1%). RIG je iznosio –2,3% s obzirom na ograničenja kapaciteta i aktivnosti optimizacije portfolia. Devizni tečajevi smanjili su prodaju za 1,4%. Prodaja u zoni Evropa se povećala za 1,3% (14,1 milijarda CHF). Rast u evropskom području bio je podržan cijenama, snažnim razvojem prodaje za e-trgovinu i stalnim rastom za out-of-home kanale. Područje je zabilježilo povećanje tržišnog udjela u pogledu hrane za kućne ljubimce i prehrane za dojenčad.

Prognoza za 2023. godinu 

Potvrđena je prognoza za cjelokupnu 2023.: očekuje se organski rast prodaje od 7% – 8% i osnovna marža operativne dobiti 17,0% – 17,5%. Očekuje se da će dobit po dionici u stalnoj valuti porasti između 6% i 10%.