Nefić: Ne može se ostvariti veliko tržišno učešće bez brendiranja
Vanjskotrgovinska komora BiH, u suradnji s Kantonalnom privrednom komorom Tuzla, a uz podršku Predstavništva Fondacije Konrad Adenauer u BiH, u Tuzli je danas upriličila seminar „Brendiranje i promocija – kako biti prepoznat na EU tržištu“.
Polaznici seminara imali su priliku bolje se upoznati o tržištu i razumijevanju tržišta, pozicioniranju brenda, razvoju i lansiranju brand mixa.
O spomenutim temama, kao predavač na seminaru govorila je Alma Nefić, koja je među vodećim EBRD lokalnim konsultantima za mala i srednja preduzeća u oblasti restrukturiranja poslovanja, s fokusom na upravljanje, prodaju i strategije brendiranja.
-Veoma je važno, takmičeći se na evropskim tržištima, a i na domaćem tržištu s evropskim i svjetskim globalnim brandovima, odmaknuti se od koncepta da mi imamo dobar proizvod do koncepta da imamo poželjan brand -smatra ona.
Mišljenja je da osim što je važno proizvesti samo dobar proizvod, važno je i definirati taj proizvod u glavi potrošača, odrediti koje su to vrijednosti koje potrošači smatraju da proizvod ima bolje od konkurentskih.
Investicije u brendiranje su dugoročne i na početku visoke, ali dugoročno se ne može ostvariti veliko tržišno učešće bez toga da potrošači imaju pozitivne asocijacije o vama u svojoj glavi, ustvrdila je Nefić.
Istakla je bh. brand Alma Ras, kao prepoznat, pouzdan i kvalitetan.
Direktor Fondacije Konrad Adenauer u BiH Karsten Dummel istakao je da ova fondacija ima devet ciljeva i tema kojima se bavi u BiH, a da je jedna od njih ekonomija, u okviru koje se organizuje ovaj seminar.
Tvrdi da su kompletni ciljevi ove fondacije usmjereni na to da pomognu BiH na putu ka EU i ovaj seminar je jedan u nizu takvih seminara.
Po njegovim riječima od 170 seminara godišnje koje ova fondacija organizuje u BiH, od toga je 20 s ekonomskim temama poput privatizacije, podrške privatnom poduzetništvu, te još 10 u smislu pripreme bh. poduzetnika za ‘uvjete EU’.
Predsjednik Kantonalne privredne komore Tuzla Nedret Kikanović smatra da bi BiH mogla postati prepoznatljiva po proizvodnji u drvnoj industriji i u tome kreirati brand, ocijenivši da su to proizvodi koji imaju tradiciju, prirodne resurse i ljude koji znaju raditi u toj oblasti.