Naljeto kampanja za distribuciju i promociju jagodičastog voća na bh. tržištu
Savez proizvođača jagodičastog voća u BiH, uz podršku USAID/Sweden FARMA II projekta, planira ovog ljeta realizovati intenzivnu kampanju za distribuciju i promociju jagodičastog voća na domaćem tržištu radi iznalaženja rješenja za probleme sa plasmanom maline.
Poziv za učešće u kampanji je upućen svim zainteresovanim organizacijama iz ovog sektora.
Po sprovedenim istraživanjima potrošnja maline u BiH po glavi stanovnika iznosi manje od jednog kg godišnje, dok je potrošnja uvoznog voća veća od 50 kg. Kao jedan od problema identifikovano je i stanje u distribuciji, jer je u junu prošle godine po istraživanju USAID/Sweden FARMA II projekta malina bila dostupna svega u četiri od 10 maloprodajnih objekata.
Kampanja će staviti fokus na brojne nutritivne koristi koje konzumacija jagodičastog voća ima na zdravlje potrošača, kao i na inovativne načine za konzumaciju tih proizvoda. Istovremeno, očekuje se da će kroz povećanu distribuciju manjih pakovanja na domaćem tržištu sami proizvođači doći do boljeg prihoda po kilogramu proizvoda.
Menadžer Saveza Armin Kurbegović rekao je da berba maline već polako počinje, a male količine koje se trenutno mogu naći na tržištu prodaju se po cijenama i do 10 KM po kilogramu.
– Realno je da će ta cijena uskoro značajno pasti, ali vjerujemo da će i u jeku sezone proizvođači moći dobiti više novca po kilogramu nego što je to trenutno slučaj na izvoznim tržištima – dodao je Kurbegović.
Od proizvodnje malina u BiH živi oko 20.000 porodica, a prošle godine ostvaren je izvoz jagodičastog voća u vrijednosti 80 miliona KM, od čega je izvoz malina 72,6 miliona KM.
Učešće u kampanji je besplatno, a svim organizacijama će biti ponuđeni i određeni paketi kroz koje će po povoljnim cijenama moći doći do korpica za pakovanje i promotivnih materijala, te će imati više prostora za učešće u promotivnim događajima. Više informacija o kampanji i načinu učešća biće predstavljeno zainteresovanim organizacijama kroz nekoliko regionalnih sastanaka i/ili u direktnom kontaktu, saopćeno je iz Saveza proizvođača jagodičastog voća u BiH.