intervju
Milan Dukić, voditelj prodaje kompanije Nestlé za BiH: Imamo dovoljne količine ključnih sirovina
Osluškujući želje i potrebe potrošača, zaključili smo da danas naši potrošači sve više vode računa o sadržaju svojih porcija, ali također imaju sve manje vremena za spremanje obroka. S obzirom na ovakav brz stil života kojeg živimo, ponudili smo im brze nutritivne obroke
Svjesni smo situacije na globalnom tržištu, ali s obzirom da smo mi vodeća svjetska kompanija u prehrambenoj industriji, pratimo pažljivo dešavanja i imamo dovoljne količine ključnih sirovina za proizvodnju svih naših brendova, kaže u razgovoru za Fokus Milan Dukić, voditelj prodaje kompanije Nestlé za Bosnu i Hercegovinu, kompanije koja je svjetski lider u proizvodnji hrane i pića.
Kako Nestlé stoji na tržištu BiH? Jeste li zadovoljni?
“Od 1. januara ove godine BiH je sastavni dio tržišta Južne i Istočne Evrope koje obuhvaća čak pet fabrika i zapošljava oko 8.000 ljudi. Rezultati koje Nestlé, kao vodeća svjetska kompanija u prehrambenoj industriji, ostvaruje dodatno nas potiču da ustrajemo u misiji unaprjeđenja kvalitete života i dodatno pridonosimo zdravijoj budućnosti. Iza nas je izuzetno uspješna poslovna godina u kojoj smo ostvarili promet od 29,8 miliona CHF, a sudeći prema 7,8 miliona CHF prometa koji smo ostvarili u prvom kvartalu ove godine, vjerujemo da će i 2022. biti uspješna. Zasad smo zadovoljni postignutim, ali prije svega smo ponosni na prepoznatljivost koju naši proizvodi imaju kod građana BiH.”
Proizvodi poput NESCAFÉ, Dolce Gusto, THOMY majoneze, u samom su vrhu kada je tržišni udio u BiH u pitanju. Ima li još prostora za napredak?
“Bosanskohercegovački potrošači prepoznaju proizvode po kvalitetu i odlično poznaju globalne brendove. Naše odgovorno poslovanje i kvalitetni proizvodi su rezultirali povjerenjem potrošača i donijeli nam lidersku poziciju u BiH u kategoriji kafe – total kategorija, i instant i domaća kafa, kao i na kategoriji majoneza i žitarica. U prilagođavanju potrebama potrošača i inovacijama vidim prostor za napredak, da ojačamo liderske pozicije na pomenutim brendovima i povećamo učešće na ostalim brendovima Nesquik, Maggi, Kit Kat, Lion, After Eight, Baby Food, Purina.”
Asortiman veganskih proizvoda kompanije Nestlé „Garden Gourmet” uskoro će se naći i na policama trgovina širom BiH. O čemu se konkretno radi?
“Osluškujući želje i potrebe potrošača, zaključili smo da danas naši potrošači sve više vode računa o sadržaju svojih porcija, ali također imaju sve manje vremena za spremanje obroka. S obzirom na ovakav brz stil života kojeg živimo, ponudili smo im brze nutritivne obroke. Za sve one koji se žele hraniti namirnicama biljnog porijekla pripremili smo liniju proizvoda Garden Gourmet, baziranu na soji i povrću koja nudi zamjenu za proteine koje obično nalazimo u mesu, a koju će uskoro biti moguće pronaći i na policama trgovina širom Bosne i Hercegovine. Garden Gourmet asortiman ima manje zasićenih masti u poređenju sa mnogim proizvodima od mesa i sadrži više vlakana te ostavlja manji uticaj na životnu sredinu uključujući niže emisije CO2, što je nama u kompaniji Nestlé izuzetno važno. Ambalaža asortimana je također dizajnirana da se može u potpunosti reciklirati.”
Halal certifikat i halal proizvodi? Nedavno smo mogli pročitati podatak da Bosanci i Hercegovci godišnje pojedu skoro 8 miliona MAGGI supa. Pretpostavljamo da investicija prilagodbe procesa proizvodnje po halal standardima nije jeftina? A, koliko je isplativa?
“Naša receptura je oduvijek bila na visokom i zavidnom nivou. Halal certifikat je samo jedan dodatak tome. U protekle tri godine smo reformulisali recepture našeg cjelokupnog asortimana za koje posjedujemo i Halal certifikat. To je za nas veoma važno, a i činjenica da se u BiH svake godine pojede skoro osam miliona porcija halal certificiranih MAGGI supa govori da je to važno i za naše potrošače. Konstantno ulažemo napore kako bismo inovacijama unapređivali naš portfolij. Izuzetno smo ponosni na povjerenje koje uživamo na tržištu, a istovremeno svjesni smo i obima odgovornosti koje imamo. Naša je misija transformisati složeni prehrambeni sistem i želimo da kvalitetna, održiva hrana bude jednostavna za pripremu i dostupna svima. Svi naši proizvodi prolaze kroz transformaciju kako bi ispunili globalne obaveze, jer se rukovodimo time da su nam ljudi najvažniji i odgovoriti na njihove potrebe je vrijedno svake investicije. MAGGI supa je samo jedan od primjera takve hrane.”
Koliko različitih proizvoda trenutno izlazi iz fabrike u Surčinu? I koje područje pokriva ta fabrika kada je izvoz u pitanju?
“Ponosni smo na činjenicu da ukupni kapacitet naše proizvodnje iznosi 17.731 tona, a planiramo da proširimo proizvodnju u ovoj godini na 18.638 tona. Od ukupnog broja ovih proizvoda proizvedenih u fabrici, za bosanskohercegovačko tržište je namijenjeno 1.215 tona, od toga 107 tona čine MAGGI supe, a preostalih 1.108 tona su THOMY proizvodi. Iako je veliki broj proizvoda namijenjen domaćem tržištu, mi također igramo važnu ulogu u snabdijevanju zemalja u okruženju. Tako se u surčinskoj tvornici proizvode proizvodi namijenjeni za veći dio Evrope. Čak 50 posto ukupne proizvodnje u prošloj godini bilo je namijenjeno za izvoz na preko 30 izvoznih tržišta. U cijelom proizvodnom katalogu fabrike u Surčinu, MAGGI i THOMY su dva kultna brenda koja se izdvajaju, a Začin C je jednostavno ikona fabrike. Za sve to zaslužan je naš tim, kojeg trenutno čini 380 zaposlenih u fabrici koji doprinose proizvodnji naših brojnih brendova.”
Kakva je aktuelna situacija kada je nabavka sirovina u pitanju? S obzirom na trenutnu situaciju na globalnom tržištu, jeste li na duži period uspjeli osigurati dovoljne količine ključnih sirovina za proizvodnju?
“Svjesni smo situacije na globalnom tržištu, ali s obzirom da smo mi vodeća svjetska kompanija u prehrambenoj industriji, pratimo pažljivo dešavanja i imamo dovoljne količine ključnih sirovina za proizvodnju svih naših brendova. Nestlé ostaje snažan partner u svim globalnim krizama i svoje poslovanje nastavit će da prilagođava potrebama naših kupaca i potrošača, a sve u cilju unapređenja našeg poslovanja i postizanja sveopšteg zadovoljstva.”
Gradnja nove fabrike? U kojoj je fazi i koliko će zapošljavati radnika? Hoće li biti namijenjena povećanju proizvodnih kapaciteta za postojeće brendove ili novih proizvoda?
“Otvaranje nove fabrike nastalo je iz želje za prilagođavanjem proizvoda potrošačkim trendovima i izborima, u želji da ponudimo što veći izbor proizvoda koji će imati bolji uticaj na životnu sredinu, a koji će ujedno doprinositi balansiranoj ishrani. Vrijednost investicije je 67 miliona švicarskih franaka, dok će dodatnim ulaganjima u naredne dvije godine dostići 90 miliona švicarskih franaka. U ovom trenutku kompanija Nestlé u Srbiji zapošljava više od 550 ljudi u fabrici i korporativnom sjedištu firme. Naš proizvodni program je veoma širok. Imamo ukupno 250 različitih proizvoda, a oko 100 proizvoda se izvozi u više od 30 zemalja svijeta. U pitanju su smjese za kolače i sladolede i mješavine kafe. Također, u fabrici se proizvodi i slatki program poznat pod imenom Nestlé Professional koji je namijenjen ugostiteljskim objektima.”
Zaštita životne sredine je neizbježna tema u poslovanju svake kompanije. Nestlé ima prilično ambiciozne planove kada je ambalaža u pitanju, kao i korištenje obnovljivih izvora energije prilikom proizvodnje?
“Naš cilj je nulta emisija stakleničkih plinova do 2050. godine. Naš globalni cilj je da do 2025. godine 100 posto ambalaže bude moguće reciklirati ili ponovo upotrijebiti, te da koristimo samo obnovljive izvore električne energije. Shvatamo da je to ambiciozno i da je danas potrebno mnogo više rada kako bi to postalo stvarnost, ali odlučni smo da to i ostvarimo. Danas, tri godine prije roka za ostvarenje cilja, 87 posto sveukupne naše ambalaže i 66 posto plastične je reciklabilno ili se može ponovno koristiti. Također, do 2030. godine planiramo smanjiti emisiju štetnih plinova za čak 50 posto (46 miliona tona CO2). To je sveobuhvatan proces, koji započinje održivim načinom odabira sastojaka svih proizvoda, kroz saradnju sa poljoprivrednicima, dobavljačima i lokalnim zajednicama. Održivost u ovom smislu podrazumijeva brigu o ekosistemima iz kojih potiču namirnice, kao i rad na smanjenju emisije ugljen dioksida. Važan dio našeg djelovanja je svojevrsna evolucija pakovanja naših proizvoda, kroz investicije u inovacije ambalaže, kao i nove poslovne modele koji smanjuju otpad koji se stvara. Upravo zbog toga globalna misija Zero Net Roadmap predstavlja samu srž našeg poslovanja koja je potvrđena i od Science Based Targets (SBT). O našoj posvećenosti ovom cilju svjedoči i Nestlé Institut za nauku o ambalaži, prvi takve vrste u prehrambenoj industriji. Jedan od naših najznačajnijih uspjeha u regionu jeste postizanje Zero waste to landfill modela u Nestlé fabrici u Surčinu. To je prvi pogon u Srbiji i okolini sa nultim odlaganjem otpada na komunalne deponije. Sav otpad koji nastane u fabrici podliježe reciklaži ili se dalje koristi za proizvodnju eko-izolacionih ploča, bio goriva i različitih vrsta đubriva, koji se ponovo koriste. Fabrika koristi 100% zelenu energiju iz hidroelektrana, a može se pohvaliti i najmodernijim postrojenjem za preradu otpadnih voda, koje dnevno prečisti čak 100.000 litara vode. U fabriku je uloženo 1,2 miliona eura za izgradnju savremenog postrojenja za preradu otpadnih voda. Imamo savremeni separator masti iz kišnice, a to znači da nijedan gram masti više ne završi van fabrike i ne zagađuje prirodna bogatstva. U saradnji sa 500.000 poljoprivrednika i 150.000 potrošača značajno ćemo smanjiti emisije koje doprinose klimatskim promjenama, a u kojima poljoprivreda trenutno učestvuje sa čak 25 posto.”