Mercator analizirao tržište uoči ulaska u BiH: Konkurenti domaće trgovine
Jačanje trgovačkog lanca “Bingo” iz Tuzle, ali i uspon FIS-a Vitez, Robota Sarajevo i Tropica Banja Luka, prema ocjenama slovenskih ekonomista, nije dobar preduvjet za Mercator koji najavljuje ponovno preuzimanje svoje trgovačke mreže u BiH iz vlasništva Konzuma.
Povratak Mercatora na tržište BiH, prema ocjenama slovenskih medija, ima rizike, a pokušaj oporavka Agrokora u roku od godinu dana je upitan, piše Večernji list.
Vodeći slovenski dnevnik “Delo” piše kako povratak Mercatora u BiH neće biti lagan i predstavlja rizičnu operaciju jer se stanje na bh. tržištu posljednjih godina promijenilo, konkurencija je jača, pa će biti potrebno dosta uložiti u ponovno reklamiranje nekad popularnog Mercatora.
Pozivajući se na analize slovenskih i bh. ekonomskih analitičara, “Delo” piše kako bi povratak Mercatora u BiH jako omela moguća otpuštanja radnika ili kašnjenja s plaćanjem.
“Mercator ocjenjuje kako se poslovni rizici operacije (preuzimanja Konzumove mreže u BiH i financijskih obveza) mogu kontrolisati”, odgovor je koji je u saopštenju “Delu” u vezi s tim dala nova Mercatorova Uprava.
Ipak, Uprava Mercatora svoj uspjeh na tržištu BiH veže uz ranija iskustva, snagu brenda, neutralnost, dobru suradnju s regionalnim dobavljačima, a dodaju da je ponovno širenje Mercatora na to tržište i u interesu slovenskih dobavljača.
Nedavno je portal Capital analizirao poslovanje vodećih trgovačkih lanaca u BiH u 2016. godini, gdje službeni podaci pokazuju kako je najprofitabilniji trgovački lanaca u BiH bio tuzlanski Bingo s profitom od 67 miliona KM.
Isti izvor napominje kako je respektabilan profit od čak 33,3 miliona KM ostvario je i FIS iz Viteza, a potom s manjom, ali ipak milionskom dobiti slijede ga Robot (7,3 miliona KM) i banjolučka Tropic maloprodaja (3,37 miliona KM).
Maloprodajni sektor nastavio je rast prošle godine zahvaljujući solidnim ekonomskim kretanjima, rastu posjeta BiH i tehnološkom napretku.