kupovina u zadnji trenutak
Mastercard Love Index 2019
Godišnji “Mastercard Love Index” izvještaj ističe sve češću kupovinu u zadnji tren na dan Valentinova, dok se ljudi sve više oslanjaju na online prodavnice
Da li ste ikada čuli izreku da je spontanost seksi? Pa čini se da kupci širom svijeta sve ozbiljnije shvataju ovu izreku jer sve više ljudi ostavlja romantičnu kupovinu poklona za zadnji trenutak.
Godišnji “Mastercard Love Index”, nastao analizom transakcijama kreditnih, debitnih i prepaid kartica tokom trogodišnjeg perioda (11.-14. februar 2016. – 2018.) je pokazao porast sentimentalne kupovine od 3% od 2016. godine, te značajan porast kupovine u zadnji tren, većina (30%) kupovine se desila na sam dan Valentinova (14. februar) 2018. godine.
Zaljubljeni koji kupuju u zadnji tren imaju povjerenja u brzinu, komfor i izbor koji im nudi online kupovina da osiguraju da im se voljeni ne razočaraju na najromantičniji dan u godini, te je broj transakcija u e-kupovini porastao za 76% od Valentinova 2016. godine do 2018. godine.
Kupci širom svijeta možda ostavljaju kupovinu za Valentinovo za zadnji tren, ali to ne znači da se vraćaju tradicionalnim, standardnim poklonima. Podaci pokazuju samo mali rast od 7% u kupovini ruža i cvijeća, dok je iznos potrošen na nakit pao za 8% u 2018. u poređenju sa 2016. Umjesto toga, romantični kupci biraju poklone koji imaju više veze za ličnim interesima svojih voljenih, što pokazuje rast od 41% prilikom kupovine knjiga i ploča – neka muzika bude hrana ljubavi!
Prateći trend u kojem iskustva nadilaze materijalna dobra, ugodna noć u hotelu ostaje na vrhu liste poklona za Valentinovo, prema podacima koji pokazuju da je broj noćenja u hotelima narastao za 9% od 2016. do 2018. godine, a ukupna vrijednost potrošnje je porasla za 5%.
Korištenje beskontaktne tehnologije nastavlja da rapidno raste, te je vrijednost transakcija skočila za nevjerovatnih 229%, a zabilježena su i povećanja u broju transakcija za 193% od 2016. Ne iznenađuje da je beskontaktno plaćanje postalo preferirani metod plaćanja računa – pogotovo jer je beskontaktno plaćanje sada omogućeno na preko 9 miliona lokacija u 144 zemlje.
“U doba kada su beskontaktno plaćanje i isporuka istog dana postali norma, lakše je nego ikada prije impresionirati naše voljene značajnim iznenađenjima za Valentinovo. Naši podaci pokazuju da potrošači širom svijeta uživaju u spontanim iskustvima koja dijele s nekim posebnim, više nego u materijalnim poklonima, čak i kada kupuju svoje romantične poklone u zadnji čas.