projekat okrenut budućnosti
LKQ očekuje rješenja za velike uštede u troškovima od popravaka i obnavljanja pogonskih baterija
Univerzitet RWTH Aachen i LKQ su u zajedničkoj studiji istraživali probleme sa neispravnim pogonskim baterijama i pogonskim baterijama na kraju vijeka trajanja na vozilima na električni pogon (BEV) i demonstrirali moguća rješenja za ponovnu upotrebu, preradu, popravak i reciklažu baterija
Na 43. međunarodnom simpozijumu o motorima u Beču, katedra “Production Engineering of E-Mobility Components” (PEM) s Univerziteta RWTH Aachen u Njemačkoj, pružalac konsultantskih i inženjerskih usluga “PEM Motion” i LKQ Europe, predstavili su svoje istraživanje o izazovima u vezi sa pogonskim baterijama, a koji se vremenom pojavljuju upotrebom baterija, kao što su kvarovi komponenti i degradacija baterije. Oni su procjenjivali koristi, smanjenje troškova i emisija putem cirkularnog ekosistema.
Ovaj projekat okrenut budućnosti fokusiran je na očuvanje resursa, zaštitu preostale vrijednosti vozila na električni pogon i produžavanje vijeka trajanja baterije, kako bi vozilo nastavilo da funkcioniše s dobrim performansama.
“E-mobilnost ubrzano napreduje, ali mora biti oprezna da u tom procesu ne prestigne vlastitu tvrdnju o održivosti. Količina litijum-jonskih baterija u posljednjoj fazi njihovog vijeka trajanja u električnim vozilima će se značajno povećati u narednim godinama”, kaže profesor Achim Kampker, osnivač i šef katedre PEM s Univerziteta RWTH Aachen i dodaje:
„Zato moramo razviti ekonomične i održive koncepte za optimizaciju i ponovnu upotrebu baterija, te na samom kraju, i za recikliranje sirovina.”
Arnd Franz, generalni direktor LKQ Europe, ovim povodom je rekao:
„Želimo da budemo prvi koji će na nezavisno tržište zamjenskih rezervnih dijelova plasirati elektrifikaciju. Naša saradnja sa Univerzitetom RWTH Aachen je ključni dio naše strategije za pružanje dijagnostike, obrnute logistike, popravki i recikliranja pogonskih baterija. Kao najveći reciklažer vozila, LKQ brzo proširuje svoja rješenja za povećavanje životnog ciklusa električnih vozila.”
Studija je usredsređena na ključne elemente i potencijalna rješenja u lancu vrijednosti. Potpuno zatvoren ciklus pokazuje najveće uštede u troškovima i minimizira emisiju CO2, naglašavajući važnost popravki i obnavljanja baterija. Reciklaža sirovina je i dalje važna, ali je treba smatrati samo krajnjim sredstvom.
Pogonska baterija je najvredniji dio vozila na električni pogon, a očekuje se da će trajati 10-14 godina, prije nego što bude zamijenjena. U ovom trenutku, otvoren ciklus baterije je i dalje prisutan u mnogim situacijama, što dovodi do materijalnog otpada i skupog odlaganja. Ali, nestašica sirovina u lancu snabdijevanja, ciljevi smanjenja emisije i pitanja troškova zahtijevaju održiva dugoročna rješenja. Baterije na kraju vijeka trajanja, kao i neispravne BEV baterije, treba da se obrađuju u sistemu zatvorenog ciklusa. Sa trenutnim naglim porastom elektrifikacije u automobilskom sektoru, lanac vrijednosti evropske automobilske industrije se
nalazi na početku velike tranzicije. LKQ očekuje oštar porast broja vozila na električni pogon na nezavisnom tržištu zamjenskih dijelova počevši od 2028. godine, kada za značajan broj BEV vozila isteknu garancije proizvođača i kada uđu u sistem nezavisnih servisa.
“Očekujemo oko 34 miliona instaliranih visokonaponskih baterija u voznom parku vozila na električni pogon u Evropi do 2030. godine”, navodi Christoph Schön, menadžer za inovacije u e-mobilnosti u LKQ Europe.
“Pitanje je koliko dugo će ove baterije biti netaknute? Prema trenutnim procjenama, do kraja decenije će se oko 1,3 miliona baterija godišnje vratiti s puteva zbog električnih, mehaničkih i elektrohemijskih kvarova. One tada moraju proći dijagnostiku, a zatim se popraviti ili zamijeniti. Nakon toga, očekujemo da će ovi povrati nastaviti da rastu po stopi od 30 posto godišnje. Zamjena cijelog sistema baterije je skupa, te mi upravo zato želimo da imamo u ponudi primjerena i održiva rješenja, pri čemu vozač električnog automobila ne mora ulagati u novu bateriju za 10 godina staro vozilo, već je može popraviti ili obnoviti za samo dio cijene”, rekao je Schön.
Kao ključni pokretač cirkularne ekonomije u automobilskom sektoru, cilj LKQ kompanije je da pruži rješenja za izazove servisa budućnosti. Takođe, u ranoj fazi procesa razvoja svojih proizvoda, proizvođači vozila i baterija moraju uzeti u obzir dizajn za rastavljanje, kako bi kasnije dostigli viši nivo u popravkama i obnavljanju. I na kraju, od kreatora politike se traži da osiguraju otvoren i konkurentan okvir, omogućavajući tržištu zamjenskih dijelova nediskriminatoran pristup interfejsima baterija kako bi se omogućio servis i popravka.
Više o katedri PEM s Univerziteta RWTH Aachen
Katedra “Production Engineering of E-Mobility Components” (PEM) s Univerziteta RWTH Aachen istražuje sve teme lanca vrijednosti automobilske industrije u polju elektromobilnosti i ostvaruje veliki uspjeh u brojnim projektima iz područja proizvodnje baterija, električnog pogonskog sklopa i drugih proizvodnih sistema automobilske industrije. Katedra PEM je takođe objavila različite radove o temama cirkularne ekonomije za komponente e-mobilnosti.
Više o LKQ Europe
LKQ Europe, podružnica korporacije LKQ, sa sjedištem u Cugu u Švicarskoj, vodeći je distributer autodijelova za tržište zamjenskih dijelova za automobile, komercijalna vozila i industrijska vozila u Evropi. Trenutno zapošljava oko 26.000 radnika s mrežom od više od 1000 ogranaka i približno 6,1 milijardu američkih dolara prihoda u 2021. Organizacija snabdijeva preko 100.000 nezavisnih servisa u preko 20 evropskih zemalja.
Grupacija uključuje Euro Car Parts, LKQ Fource, grupaciju RHIAG, Elit, LKQ CZ, SiM Impex i grupaciju STAHLGRUBER, kao i kompaniju specijalizovanu za reciklažu Atracco. LKQ ima i manjinski udio u grupaciji Mekonomen.