Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

naredne godine

Kreće gradnja veoma važnih cesta za FBiH, evo na kojim dionicama

Petrijevci: Gradnja mosta i autoceste Beli Manastir-Osijek-Svilaj
Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Ilustracija

U toku je izrada projektne dokumentacije autoceste A2 Tuzla – Brčko. Dužina ove prometnice je 23 kilometra

Gradnja jedne od važnijih saobraćajnica za Hercegovinu – brze ceste Mostar – Široki Brijeg – granica Republike Hrvatske trebala bi ubrzo početi.

Prema riječima v. d. direktora Javnoga poduzeća Autoceste Federacije BiH Denisa Lasića, u toku je provođenje pripremnih aktivnosti kako bi iduće godine počela izgradnja brzih cesta Bihać – Cazin – Velika Kladuša, Nević Polje – Turbe i Mostar – Široki Brijeg – granica Republike Hrvatske.

Kada govorimo o ovoj posljednjoj, treba istaknuti kako je riječ o projektu koji će biti podijeljen na dvije dionice.

Gradi se u Hercegovini

Prva će biti Mostar sjever – Polog u dužini od 20,3 km, a druga Polog – granica RH u dužini od 40,4 km. Dionica Polog – granica RH (40,4 km) sastoji se od dviju poddionica: Polog – Polugrno i Polugrno – granica RH, piše Večernji list.

Početak trase na poddionici Polog – Polugrno na području je Mostarskog blata (Polog), koje se nalazi na području Hercegovačko-neretvanskog kantona (oko 1,5 km), dok ostatak poddionice prolazi područjem ​Zapadnohercegovačkog kantona i završava petljom Polugrno.

Cesta će prolaziti područjem Grada Širokog Brijega i općine Grude.

Izgradnja brze ceste od Mostara, preko zapadne Hercegovine do granice s Republikom Hrvatskom značajna je u više segmenata, a posebice kada govorimo o ekonomskim prednostima koje dolaze kao posljedica činjenice da taj projekt na strateškoj razini povezuje dolinu Neretve, odnosno koridor 5C s autocestom A1 koja prolazi zaleđem Dalmacije u Republici Hrvatskoj.

Uz navedene saobraćajnice, na dijelu brzih cesta već se radi. Prema riječima direktora Lasića, trenutno se izvode radovi izgradnje tunela Hranjen koji je dug 5,5 kilometara, a do sada je probijeno više od 50 posto tunela, piše Večernji list.

Projekte finansira Vlada FBiH

Također, radovi se izvode i na brzoj cesti LOT 5 – petlja Vitez izlaz iz poslovne zone – petlja Nević Polje koja će biti završena do aprila iduće godine.

Oba projekta se finansiraju sredstvima iz budžeta Vlade Federacije BiH, objasnio je Lasić.

U toku je izrada projektne dokumentacije autoceste A2 Tuzla – Brčko. Dužina ove prometnice je 23 kilometra.

Izrada projektne dokumentacije kroz Distrikt Brčko nastavit će se po usvajanju prostornog plana. Završetkom ove prometnice Posavski kanton će se povezati s Republikom Hrvatskom u Orašju, dok se na jugu dionica veže na autocestu A3 Tuzla – Žepče, a time i na koridor 5C.

Uz navedeno, nastavit će se radovi na izvođenju radova posljednje dionice Sarajevske obilaznice LOT 3B. Zbog određenih opravdanih razloga lokalne zajednice koji su uvaženi, nastavku gradnje prethodit će ishodovanje izmjene i dopune urbanističke suglasnosti i odobrenja za građenje.