Kraj za štedljive, proizvođači se okreću LED sijalicama
Prije samo nekoliko godina, neonsko osvjetljenje bilo je isplativiji izbor za potrošače koji su tražili zamjenu za standardne sijalice.
Međutim, kako se kvalitet svjetla LED sijalica poboljšao, a njihove cijene su pale, proizvođači i trgovci u potpunosti su se okrenuli tom izboru.
Sada je industrijski gigant General Electric otišao korak dalje i rekao zbogom neonskom svjetlu, ili štedljivim kompakt fluorescentnim sijalicama – CFL, piše New York Times.
Kompanija je objavila da će prestati sa proizvodnjom i prodajom ovih sijalica u Sjedinjenim Američkim Državama do kraja godine.
“Sada je pravo vrijeme da se pređe iz CFL u LED“, rekao je John Stranick, šef operativnih potrošača i konvencionalnog osvjetljenja.
“Postoji toliki izbor da potrošači imaju jednu utičnicu u svom domu, a na ovaj način će im to biti i olakšano“, rekao je on.
Neonske sijalice bile su prvi veliki štediša električne energije i prva alternativa standardnim sijalicama, koje više ne ispunjavaju standarde vlade za energetskom efikasnošću u SAD i mnogim mjestima u inostranstvu. Međutim, potrošači su se žalili na kvalitet svjetla koji je kako su rekli oštar, na ranijim modelima. Također, dešavalo se da im treba vremena da se zagriju i zamagle, a sadrže i tragove žive.
Led sijalice bile su skuplje i koštale su 30 dolara, ali nove tehnologije uvijek pronađu svoje potrošače, tako da je bilo onih koji su istakli da je njihova svjetlost bolja. Cijena je padala, tako da je prošle godine pala i ispod pet dolara za osnovne sijalice, dijelom zbog vladinih propisa koji su učinili da se lakše kvalifikuju za velikodušne popuste.
Kao rezultat toga, kupci su se sve više opredjeljivali za LED sijalice koje su 2014. godine činile pet odsto američkog tržišta.
Prema podacima Nacionalne asocijacije proizvođača električne energije, LED sijalice činile su 15 odsto pošiljki u trećem kvartalu prošle godine, što je skok za više od 237 odsto u odnosu na isti period 2014.
Trgovci se također sve više udaljavaju od CFL sijalica, koje će imati poteškoća da se izbore sa konkurencijom na tržištu.
Na policama trgovinskih giganata sve je manje CFL sijalica, među njima je i Walmart, a Ikea je prošle godine u potpunosti napustila CFL i prešla na LED diode.