Sarajevo
Kongres o transportu: Željeznicom povezati glavne gradove zapadnog Balkana
“Trenutno imamo samo jednu konekciju između Beograda i Bara, a cilj nam je da uspostavimo i konekciju između Sarajeva i Zagreba, kao i između Sarajeva i Ploča i da to funkcioniše kao standardna ponuda”, istakao je Zakonjšek
Direktor Transportne zajednice Matej Zakonjšek, koji danas u Sarajevu učestvuje na na 12. Kongresu o transportnoj infrastrukturi i transportu posvećenom željeznicama, izjavio je da je glavni zadatak Transportne zajednice da vrati željeznicu tamo gdje joj je mjesto i da u skladu s tim dosta rade na uspostavljanju putničkih konekcija između glavnih gradova na Balkanu.
Transportna zajednica (TZ) predstavlja međunarodnu organizaciju osnovanu 2017. godine sa ciljem razvoja saobraćajne mreže između Evropske unije i zemalja Jugoistočne Evrope čiji članovi su Evropska unija i šest zemalja zapadnog Balkana – Albanija, Bosna i Hercegovina, Sjeverna Makedonija, Kosovo, Crna Gora i Srbija.
-Trenutno imamo samo jednu konekciju između Beograda i Bara, a cilj nam je da uspostavimo i konekciju između Sarajeva i Zagreba, kao i između Sarajeva i Ploča i da to funkcioniše kao standardna ponuda – istakao je Zakonjšek.
To je između ostalog i jedna od tema dvodnevnog kongresa na kome će se, kako je dodao, nastojati dati doprinos podizanju kvalitete transportne usluge u BiH. Zakonjšek je dodao da vrijednost projekata zavisi od njihove vrste, te da je najvažnije biti spreman za njihovu realizaciju u smislu zakonskih osnova i pripreme projekata.
-Novca ima, Evropska komisija je to definisala u investicionom planu, a što se tiče cijene ona zavisi od standarda koji se želi postići u smislu naprimjer elektriifikacije, brzina i drugo. Zakonska osnova i reforme uz investicije u infrastrukturu su opcija za obostranu korist – naveo je Zakonjšek.
Zaključci sa ovog kongresa, kako je rekao sekretar Ministarstva komunikacija i prometa BiH Igor Pejić, trebaju pomoći donositeljima odluka da utvrde rješenja u pravcu integracije u evropski željeznički sistem. Pejić je naveo da je u tom smislu potrebno pratiti trendove sa kojima smo u velikom zaostatku.
-U vremenu od donošenja Okvirne prometne strategije do danas desile su se velike promjene, nama su potrebni novi željeznički pravci i obnova postojećih i da se što prije integriraju na TEN-T mrežu (Transevropska mreža prometnica). U tom dijelu nam treba podrška struke i svakako donositelja odluka – istakao je Pejić.
Podsjetio je da je 2021. godina bila godina željeznica u EU i da su potrebni žurni koraci da bi se pratili evropski trendovi.
Kongres, koji je organizovalo Udruženje konsultanata inženjera Bosne i Hercegovine (UKI BIH/ ACE BH) održava se u vrijeme globalne revitalizacije željeznica kao prihvatljivog rješenja u borbi protiv klimatskih promjena.
Predsjednik Udruženja konsultanata inženjera BiH Ešref Gačanin je rekao da su željeznice, kao dio transportnog rješenja, jedna od ključnih komponenti razvoja svakog društva. Kongres ima internacionalni karakter i kao i prethodni okupio je eksperte i naučne radnike, predstavnike institucija vlasti, kao i nevladinih organizacija.
-Učesnici koji će predstaviti svoje referate na ovom kongresu su iz BiH, Austrije, Crne Gore, Češke, Hrvatske, Italije, Njemačke, Slovenije, Srbije, Turske i Kine, a radi se o 33 autorska rada. Svi radovi i prezentacije će biti objavljeni u zborniku. Veliki odziv je posljedica činjenice da je u velikoj globalizaciji i brzom povećanju trgovine, transport došao na prvom mjesto po značaju – dodao je Gačanin.
Evropska zajednica, kako je istakao, donijela je svoja pravila o željeznicama još prije 30 godina i transportna politika je jedna od zajedničkih politika Evropske unije s obzirom da transport ne poznaje granice.