Ko zapravo stoji iza kompanije Wizz Air
Wizz Air, jedna od aviokompanija s najbržim rastom u Europi i vodeći niskotarifni prevoznik u centralnoj i istočnoj Europi, postigao je novi rekord po broju putnika. Mađarska kompanija je u proteklih 12 mjeseci prevezla više od 30 miliona putnika, dok je poslovanje u Europi poraslo za 24 posto u odnosu na prethodni period.
U sklopu najvećeg proširenja poslovanja, pokrenutog početkom marta, Wizz Air uvodi 700 novih letova sedmično i očekuje isporuku 21 aviona tipa Airbus u svojim evropskim bazama.
Streloviti uspon aviokompanije dovodi do pitanja otkuda Wizz Airu finansijska snaga za natjecanje s najvećim firmama? Wizz Air je ustvari samo evropska podružnica daleko većeg globalnog plana iza kojeg stoji kompanija Indigo Partners, objašnjava portal Tango Six, a prenosi Poslovni.hr.
Iako joj je sjedište u Mađarskoj i predstavlja se kao mađarska kompanija, Wizz Air bi prije mogao biti britanska kompanija jer je sjedište kompanije majke, Wizz Air Holding, u britanskoj poreznoj oazi Jersey.
Ali Wizz Air zapravo nije ni britanska kompanija jer mu je najveći investitor Indigo Partners, američka privatna investicijska kuća, specijalizirana za investicije u transportu, dok većinu dioničara čine američke investicijske kuće, među kojima i JP Morgan.
Wizz Air je osnovan 2003. godine, a dobit ostvaruje od 2012. Prema posljednjem objavljenom finansijskom izvještaju, za 2016. godinu, kompanija je ostvarila 1,57 milijardi eura prometa, što je 10% više nego prethodne godine, uz dobit od 246 miliona eura, ili 28% više nego godinu ranije.
U regiji Wizz Air je najveći niskobudžetni prijevoznik, ima tri baze, u Skoplju, Beogradu i Tuzli. Leti još i iz Ljubljane, Splita, Osijeka, Sarajeva, Prištine, Ohrida, Podgorice i Niša.
Ranije je kompanija letjela još i iz Zagreba i Dubrovnika, a Wizz Air je vlasnik kompanije Wizz Air Bosnia kroz koju zapošljava djelatnike koji lete iz baze u Tuzli.
Prošle godine s dva srpska aerodroma u Beogradu i Nišu, kompanija Wizz Air prevezla je ukupno 745.000 putnika, što je porast od 37% u odnosu na 2016. godinu prenosi portal Aviatica.
Wizz Air je prošle godine dodao drugi avion u svoju beogradsku bazu i otvorio četiri nove linije. Uz najavljenu liniju iz Niša prema Beču za kraj ove godine kompanija će iz Srbije, prema trenutnim kapacitetima, moći putnicima ponuditi ukupno 900.000 sjedišta, što je povećanje od 7%.
Suvlasnik Wizz Aira fond Indigo Partners nastao je 2002. godine, sa sjedištem u Phoenixu, u SAD-u. Indigo Partners je suvlasnik pet niskobudžetnih aviokompanija, a osim tri veće – američki Frontier, meksički Volaris, europski Wizz Air – ima još dvije manje nove kompanije, čileanski JetSmart i Volaris Costa Rica.
Tih pet kompanija ima oko 60 miliona putnika, što je više od Norwegiana, Spirita, JetBluea, a blizu je easyJetu, navodi Tango Six.
Međutim, Indigo je kupio čak 430 Airbusovih zrakoplova tipa A320, vrijedne 49,5 milijardi dolara, što je najveća narudžba aviona odjednom kod jednog proizvođača. To znači da će se Indigo Partners vrlo brzo popeti na sam vrh niskotarifnih avio-prevoznika u Evropi i Americi.
U Europi Wizz Air je niskobudžetni lider u središnjoj i istočnoj Europi, a širi se i prema Aziji. Nedavno je otvorena baza u Gruziji, te linije prema Kazahstanu, Azarbajdžanu i Ujedinjenim Arapskim Emiratima.