Kako su proizvodi tuzlanske Dite plasirani u tržnim centrima
Ovih dana pokrenuta je akcija promocije Ditinih proizvoda, nakon što su se iz ove fabrike oglasili i kazali da nemaju novca za reklamu.
Građani i udruženja na društvenim mrežama pozivaju na kupovinu Ditinih proizvoda, a neki mediji ustupaju im besplatan reklamni prostor.
No, kako mnogi ukazuju, problem Dite nije samo nedostatak novca za marketing, nego i loša pozicioniranost na policama, naročito kada je riječ o velikim trgovinskim lancima.
Ekipa BiznisInfa obišla je radnje u Sarajevu, a dobili su i dosta komentara i fotografija od čitalaca na tu temu.
Generalni zaključak je da bi Ditini proizvodi morali biti pozicionirani mnogo bolje kako iz moralnih razloga, tako i zbog poštivanja zakona.
U mnogim prodavnicama u Sarajevu Ditinih proizvoda uopšte nema. U drugima, a to se naročito odnosi na velike tržne centre, Ditini proizvodi su veoma loše plasirani.
Oni su po pravilu spušteni na samo dno i zauzimaju samo jedan red na polici pa su skoro neprimijetni.
Poznato je da se najbolje prodaju proizvodi koji su u visini očiju i koji zauzimaju što širu poziciju na polici, odnosno što više redova i time najlakše upadaju u vidno polje.
U radnjama je uglavnom moguće naći samo deterdžent za suđe 3De, a nešto rjeđe i Arix za rublje.
Treba podsjetiti da prema još uvijek važećem Zakonu o unutrašnjoj trgovini FBiH (čije su izmjene tek u pripremi) prodavnice moraju imati najmanje 50 posto domaćih proizvoda. Ova mjera je donesena upravo da bi se kompanije poput Dite zaštitile od moćne strane konkurencije. No, to se u ovom slučaju očigledno ne poštuje.
Na kraju, treba reći i da se zastupljenost Ditinih proizvoda razlikuje od marketa do marketa. Pozitivan primjer svakako su Amko marketi, u kojima je Ditin 3De veoma dobro pozicioniran.