tuzla orašje
Jedna od najprometnijih dionica u BiH: U toku pripreme za izgradnju autoputa Tuzla – Orašje
Postojeća putna infrastruktura u Tuzli i Tuzlanskom kantonu nije na zadovoljavajućem nivou. Ovaj kanton nema nijednog metra autoputa
Početkom prošle godine je na sastanku u Gradskoj upravi u Tuzli najavljeno da bi radovi na autoputu Tuzla – Orašje trebali početi polovinom 2023. Tada su prezentirani ideja i elaborat projekta za dionicu od Tuzle do Maoče. Nakon godinu dana, Vlada FBiH izdvaja još oko 12 miliona maraka za projektovanje, eksproprijaciju i građenje na drugoj dionici i u dužini od osam kilometara.
Hoće li i ovaj put sve ostati na obećanjima, pitanje je za sve, budući da je izgradnja ove autoceste prvi put pomenuta prije 24 godine. Od tada do danas – nije urađeno skoro ništa.
Planirao se godinama
Godinama je autoput Tuzla – Orašje bio u planovima i prioritetima vlasti FBiH i godinama je spominjan početak gradnje ovog značajnog puta koji bi područje Tuzlanskog kantona povezao s Evropskom unijom. Nakon brojnih najava i obećanja u prethodnom periodu, na posljednjoj sjednici Vlada FBiH onosi obećavajuću odluku: “Za izgradnju autoputa Orašje – Tuzla, dionica Maoča – Tuzla, Lot V Čanići – Tuzla (u dužini od osam km), planiran je iznos od 12.906.649 KM, i to za projektovanje, eksproprijaciju i građenje”.
Idejni projekt dionice autoputa od Tuzle, odnosno Mihatovića do Previla, već je završen, no ekproprijacija, izrada glavnog projekta i raspisivanje tendera, uključujući i početak gradnje ove dionice, stagniraju. Entitetska vlast je za ovaj dio ranije osigurala sredstva. No, na terenu se još ne vidi ništa.
“Dionica puta Tuzla – Orašje je izuzetno važna i za budući razvoj Tuzle s više aspekata. Najbitniji je onaj koji se tiče povezanosti s Evropskom unijom, što se reflektuje na sve segmente u društvu, pogotovo na ekonomiju. Ukoliko nemamo te povezanosti autoputevima, brzim cestama, a pogotovo povezanosti sa Evropskom unjom – veoma je teško govoriti o ekonomskom razvoju, jer svi investitori i sva buduća ulaganja će zahtijevati takvu infrastrukturnu podlogu”, objašnjava gradonačelnik Tuzle Zijad Lugavić (SDP).
Tako će i korist ovog autoputa biti značajna, a najveće benefite bi trebala osjetiti privreda. Značaj se ogleda i u tome što je put Tuzla – Orašje žila kucavica privrede ovog kraja i zauzima značajan procenat u Federaciji kada je u pitanju izvoz.
Ekonomski najpotentniji dio BiH
“Smanjit ćemo troškove privrednicima koji vrše transport svojih robe i materijala, a građanima ćemo omogućiti da se kreću mnogo brže nego do sada”, kaže ministar trgovine, turizma i saobraćaja TK-a Denis Bećirović (DF).
Predsjedavajući Komisije za saobraćaj i komunikacije PSBiH Jasmin Imamović napominje kako je TK najmnogoljudniji kanton u BiH, a kada mu se dodaju Distrik Brčko i Posavski kanton, radi se o, kako ističe, o najmnogoljudnijem i ekonomski najpotentnijem dijelu BiH.
Početak izgradnje autoputa Tuzla – Orašje s odobravanjem su dočekali i stanovnici grada na rijeci Savi. Smatraju da će ih to brže povezati s ostatkom države.
“Boljom prometnom povezanošću će biti brži promet ljudi, robe i usluga, tako da je zasigurno opravdan ovaj projekt”.
“Taj put je najviše opterećen – čini mi se u čitavoj Bosni. Odavde do Tuzle što bi se dolazilo za pola sata ili četrdeset minuta – zna se putovati i dva sata”.
“Vjerovatno će nam ubrzati taj put do Tuzle, do Sarajeva i tako. Mislim da će dosta značiti”.
Najave bez rezultata
Projekt je ovo koji je entuzijastično najavljen očekujući aplauze javnosti. Bilo bi to tako da isti projekt nije bio najavljen i prije 24 godine, a realizacija je izostala. Prisjeća se toga i Marko Divković, novinar koji je ovu problematiku pratio godinama čekajući konkretne korake. Danas je u penziji, a prema dosadašnjem iskustvu, optimističnim najavama bez rezultata, kaže, nije vjerovati:
“Zar oni zaista misle da nakon 24 godine, kada je prvi put pomenuta brza cesta Tuzla – Orašje, sad neko treba da ih shvati ozbiljno? Ja ne vidim šta oni to hoće. Taj put je davno trebao završen, a mi dobijamo informacije da su krenuli sa pripremnim radovima. I, evo, ja skačem od radosti”.
Autoput Tuzla – Orašje trebao bi biti 63 kilometra dug sastavni dio budućeg koridora Beograd – Sarajevo. Postojeća putna infrastruktura u Tuzli i Tuzlanskom kantonu nije na zadovoljavajućem nivou. Ovaj kanton nema nijednog metra autoputa, iako izdvaja najviše sredstava za te namjene – stoga bi najavljena izgradnja autoputa Tuzla – Orašje bila itekako značajna.