Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Privredna komora fbih

Jašarspahić: Samo bh. kupac može riješiti deficit od sedam milijardi KM

160621_domaci_proizvodi7

Osjetljivost bh. ekonomije i ovisnost o uvoznim lobijima, podvlači Jašarspahić, najbolje se pokazala prošle, pandemijske godine. Prošle su godine, napominje, započeli kampanju o važnosti kupovine domaćih proizvoda

Privredna komora Federacije Bosne i Hercegovine i Privredna komora Zeničko-dobojskog kantona ozvaničili su početak promotivnih ljetnih akcija „Kupujmo domaće – gradimo BiH“ i „Kupujmo domaće – posjećujmo lokalno“ i na području tog kantona.

Potpredsjednik PKFBiH Mirsad Jašarspahić istakao je danas na press-konferenciji u Zenici kako su proteklih godina, u više navrata, pokušavali sa nadležnim institucijama da, finalizacijom izgradnje infrastrukture kvaliteta, osiguraju ambijent „da granice BiH ne budu tako porozne kada je u pitanju uvoz, vrlo često i sumnjivih proizvoda koji su konkurencija kvalitetnim domaćim proizvodima“.

A da, pritom, domaće kompanije budu „prohodne“ i za izvoz svojih proizvoda. Podaci su, podvlači, zbilja obeshrabrujući te da nisu zadovoljni ni reakcijom institucija.

-Možda se, našim aktivnostima proteklih godina, smanjuje deficit. Ali, kada vam kažem da je u protekloj godini, BiH u vanjskotrgovinskoj razmjeni ostvarila više od sedam milijardi KM deficita, to je još uvijek cifra od koje vam se zanesvijesti- upozorio je Jašarspahić.

Osjetljivost bh. ekonomije i ovisnost o uvoznim lobijima, podvlači Jašarspahić, najbolje se pokazala prošle, pandemijske godine. Prošle su godine, napominje, započeli kampanju o važnosti kupovine domaćih proizvoda.

-Objašnjavali smo, u svojim istupima, koliko to novaca ostane u BiH, kada svako od nas potroši 10, 100 KM…da kupi domaći proizvod, a koliko odlazi izvan, ukoliko kupimo strani proizvod; koristimo uslugu stranog dobavljača…- kazao je Jašarspahić.

Svi, naglašava, moramo postati drskiji“ te „isprovocirati“ kupce koji u tržnim centrima kupuju uvozni, umjesto domaći proizvod.

-Rješenje je u nama, jer bosanskohercegovački kupac može riješiti ovaj problem sedam milijardi deficita iz prošle godine. Da je svjestan da, kupovinom domaćeg proizvoda, samo tada utiče na ukupan razvoj društva; samo tada daje novac u bh. škole, puteve, bolnice…

Nema, niko, pravo od nas da prigovori išta za zdravstvo, saobraćaj, gužve, školstvo…ni za bilo šta drugo, ukoliko je u korpi koju nosi proizvod stranog proizvođača. To je suština naše kampanje. Nećemo promijeniti društvo, dok se samo ne promijenimo. Rješenje je u nama- poručio je Jašarspahić.

Najavio je da će nastaviti, u kontinuitetu, promovirati bh. proizvođače i proizvode te da su u tom cilju u postupku zaštite i dva brenda- „BH Quality“ i „Izvorno domaće“, koji će biti dodjeljivani kompaniajma koje ispunjavaju uslove za njegovo dobijanje.

Predsjednica OK ZDK Diana Babić napomenula je kako osnovni indikatori privrednog razvoja, a posebno spoljno-trgovinske razmjene, „govore da je BiH u nezavidnom ekonomskom položaju“.

-Istina, isti ti indikatori, za zadnjih tri mjeseca ove godine- komparirajući ih sa podacima za isti period 2020. godine, imaju blagi trend rasta. To je ono što je ohrabrujuće.

Tu je ZDK u prednosti, sa svojih 115 posto pokrivenosti uvoza – izvozom. Sa zadovoljstvom moram najaviti da ZDK ponovo ima lidersku poziciju u participaciji izvoza u FBiH- sa 23,3 posto- istakla je Babić.

ZDK je, kao regija, napomenula je Babić, lider i u participaciji u izvozu države BiH.

-Sve to nije dovoljno za prosperitet i ekonomski rast i razvoj, jer, samo analize iz prošle godine, govore da smo uvozili tri puta više prehrambenih proizvoda nego smo izvozili.

Upravo nas zato raduje ova, današnja manifestacija, koja u fokusu ima promociju domaćih proizvoda i potencijala domaćih kompanija, kako bi podigli svijest kupaca o benefitima kupovine domaćih proizvoda- kazala je Babić.

ZDK, ističe, ima sve predispozicije za daljnju ekspanziju kompanija prerađivačko-prehrambenog sektora, koji su danas u fokusu.

-Mi imamo respektabilne kompanije. Samo krenimo od AS grupacije; kompanije Ovako…Tako da, sa zadovoljstvom mogu reći da ti kapaciteti obećavaju mnogo, ako još uzmemo u obzir pogodnosti i poljoprivrednog zemljišta, zdravih voda i mogućnosti unaprijeđenja i proširenja eko-organske proizvodnje na ovom kantonu- istakla je Babić.

U cilju samoodrživosti domaće proizvodnje, unaprijeđenja konkurentnosti i proizvoda i kompanija iz ZDK-a, FBiH i države BiH, podvukla je, potrebno je osvijestiti kupce.

Brend menadžerica kompanije „Vispak“ iz Visokog Lejla Mehica- Kadrić istakla je kako se rado odazivaju ovakvim projektima, koji su i u planu poslovanja te kompanije, koja i sam organizira ovakve vidove promocije.

-Jako je važno probuditi svijest građana o važnosti kupovine domaćih proizvoda. Krajnje je vrijeme da se naš potrošač probudi; krajnje je vrijeme da vidi šta to sadrži njegova potrošačka korpa, odnosno njegova korpa namirnica, da se posveti jačanju naše države i privrede te da ostvarimo bolju budućnost svih nas- istakla je Mehica-Kadrić.

Napominje kako cijene i uvažavaju mišljenje potrošača te da, u skladu s tim, nastoje da kontinuirano poboljšavaju i kvalitet paletu svojih proizvoda.

Generalni direktor Mesne industrije „Ovako grupacije“ – „Akova group“ iz Visokog Jasmin Spahić pohvalio je ovu kampanju, jer „kao ekonomija i društvo moramo da u prvi stvar stavimo proizvodnju“. I to, ističe, domaću proizvodnju, koja „obezbjeđuje finansijsku stabilnost države i konkurentnost na stranim tržištima“.

-Proizvodnja je osnovni stub svakog društva. Mi, kao kompanija „Ovako“, zapošljavamo više od 1.000 zaposlenika i jedna smo od najvećih kompanija u proizvodnji i preradi mesa. Ono na čemu insistiramo, jeste kvalitet. Nama je kvalitet na prvom mjestu.

„Akova grupacija“ je jedina kompanija koja je dobila EU certifikat za izvoz svježeg pilećeg mesa, kao i za izvoz prerađevina- podvukao je Spahić, koji je istakao kako su do tih certifikata došli kroz sedmogodišnji proces provjera.

Mada su, zbog pandemije koronavirusa, od aprila do juna prošle godine, imali problema s nabavkom hrane za tov pilića, ali nisu smanjivali proizvodnju te su ispoštovali sve obaveze prema kupcima.