Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Island se zbog lanca supermarketa nalazi pred tužbom stoljeća

iceland

Island nije baš neki posebno veliki igrač kad je u pitanju ekonomska snaga na globalnoj razini, ali svijet biznisa u posljednje vrijeme sve češće govori o toj maloj nordijskoj ostrvskoj državi.

Razlog tome je, kako piše Berliner Zeitung, britanski lanac supermarketa Iceland koji si je osigurao pravo o zaštitnom znaku na ime te sjevernoeuropske države. Da stvar bude gora, Iceland, lanac supermarketa, tužio je islandske proizvođače već nekoliko puta zbog toga što su koristili njegovo ime.

Britanci su si osigurali prava na Iceland

Radi se, inače, o britanskoj firmi specijaliziranoj za dubokosmrznutu hranu koja ime Iceland koristi već 45 godina, što Islandu već dosta dugo nije po volji. Stoga službeni Reykjavik razmišlja da konačno poduzme nešto po tom pitanju.

Problem je u tome što je Iceland krajem 2014. uspio osigurati prava na svoje ime pri Uredu evropske unije za intelektualno vlasništvo (EUIPO). Shodno tome, ime Iceland sada pripada Britancima.

Iceland tužio Islanđane jer proizvode na Islandu

Islandu, navodno, čak ne smeta niti ime koje je stoji istaknuto iznad svake Icelandove filijale (jedna postoji čak i u Reykjaviku). Problematičnim vidi činjenicu što si Britanci ime te izolirane države nisu osigurali samo za svoje trgovine, nego i za masu proizvoda zbog čega islandski poduzetnici koji na tržište žele plasirati neki proizvod Made in Iceland mogu zapasti u zakonske probleme.

Islandsko ministarstvo vanjskih poslova, naime, muči to što je Iceland već nekoliko puta radi uporabe imena Iceland tužio (i dobio) islandske proizvođače.

“Čini nam se razumnim da se ime države u kojoj je neki određeni proizvod proizveden kao takvo smije i navesti”, stoji u saopštenju ministarstva.

Spomenuto ministarstvo sad upravo zbog toga ozbiljno razmišlja o pokretanju parnice s ciljem brisanja Icelanda iz EUIPO-ovog registra. U središnjici Icelanda, koja se nalazi u britanskom Walesu, iznenađeni su takvom reakcijom Islanđana.

“Nismo bili svjesni činjenice da korištenje imena Iceland dovodi do zamjena s državom Island”, poručio je glasnogovornik firme.

Island je izgubio pravo na korištenje imena države

A zanimljiva je i marketinška kampanja koju Island provodi već nekoliko godina kako bi na globalnom tržištu podigao svijest o postojanju zemlje i robe koja se u njoj proizvodi. Glavnu riječ u toj kampanji vodi agencija Promote Iceland, čiji je i službeni Reykjavik dioničar. Slogan kojim se spomenuta agencija služi glasi Inspired by Iceland.

Spomenuli smo to zato jer su se iz britanske firme Iceland pobunili kad je islandska agencija svoj slogan htjela registrovati pri Uredu Evropske unije za patente.
Slično se dogodilo i firmama Iceland Gold koja je htjela registrovati svoje riblje proizvode, odnosno Clean Icelandu koji je planirao plasirati liniju proizvoda s islandskim začinskim biljem, sokovima i drugim proizvodima inspiriranima islandskim načinom života.

Genijalna besplatna reklama za Iceland

Ironično je, pak, što takvo stanje na tržištu najviše u prilog ide upravo britanskom lancu supermarketa koji si je nadjenuo ime Iceland. Recimo, kad je na prošlom nogometnom evropskom prvenstvu Island postao miljenik publike mnogi su ljudi na društvenim mrežama Islandu čestitali referirajući se upravo na spomenuti lanac supermarketa.

Kad je pak Island u osmini finala pobijedio Englesku, ta je igra riječima eskalirala pa su se tako na društvenim mrežama tada mogle čitati izjave popot “Zato moja mama ide u Iceland.” A još je duhovitije bilo kad je neki lik na Roonyjevu glavu montirao kokoš kakva se prodaje u Icelandu.

Bila je to genijalna reklama za britansku firmu koja i dalje nije susprezala od toga da Islanđane tuži zbog navođenja imena Islanda kao zemlje porijekla.