Trgovinski odnosi
Ilić: Usporen proces proširenja EU ne utiče previše na aktivnosti CEFTA-e
Pojasnio je da je ideja CEFTA-e da organizuje i unaprijedi trgovinske odnose između budućih članica EU jer zemlje automatski napuštaju taj ugovor kad postanu dio Unije
Stručnjak za trgovinu uslugama CEFTA Sekretarijata Zdravko Ilić izjavio je u intervjuu za Fenu da činjenica da je proces proširenja EU sada usporen ne utiče previše na aktivnosti CEFTA-e jer je za tu organizaciju bitno da se zakonodavstvo zemalja kandidata usklađuje s pravnom tekovinom Unije.
Pojasnio je da je ideja CEFTA-e da organizuje i unaprijedi trgovinske odnose između budućih članica EU jer zemlje automatski napuštaju taj ugovor kad postanu dio Unije.
-Nivo usklađenosti s pravnom tekovinom EU među sadašnjim zemljama kandidatima je reznolik i varira po određenim oblastima – dodao je Ilić.
Naveo je da CEFTA pokušava da ih koordinira kako bi u određenom trenutku sve zemlje bile otprilike na istom nivou po pitanju usklađenosti.
-Mi uzimamo od postojećih evropskih regulativa ono što smatramo korisnim da poboljšamo odnose među nama da ne bismo izmišljali ‘toplu vodu’ – istakao je Ilić.
Precizirao je da su različiti sektori privrede također na različitim nivoima po pitanju usklađenosti, jer nisu svi isto razvijeni i regulisani.
Ilić je rekao da je turizam primjer sektora u kojem postoji jaka regulativa jer ne može baš svako da otvori turističku agenciju ako ne posjeduje lincencu za tu djelatnost.
Kao jedan od glavnih prioriteta CEFTA-e u narednom periodu naveo je oblast elektronske trgovine koja je pokazala jako veliki potencijal, posebno za vrijeme pandemije.
Također, Ilić je kazao da je prioritet i nastojanje da zaustavimo odlazak radne snage iz regiona, što bi se moglo postići ako se ljudima pruži veće tržište koje nudi više prilika za zapošljavanje.
-U tom smislu je pripremljen paket mjera koje se odnose na priznavanje kvalifikacija u zemljama CEFTA-e – naglasio je Ilić.
Dodao je da je među prioritetima i smanjivanje birokratije, odnosno samog broja dokumenata potrebnih za plasiranje i proizvoda i usluga na tržište.