Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

vijeće ministara bih

Iako nisu završili započete, bh. vlasti najavljuju novi autoput

jadransko jonska autocesta

Vrijednost ugovora za izradu ovog projekta iznosila je 4.289.220 KM s PDV-om

U organizaciji Ministarstva komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine, danas je održana prezentacija projekta „Izrada planersko-studijske dokumentacije za Jadransko-jonsku autocestu na dijelu kroz Bosnu i Hercegovinu“ (Počitelj – Neum – Trebinje – granica s Crnom Gorom) s vizualizacijom idejnog rješenja trase.

Zamjenik ministra komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine Saša Dalipagić je na početku prezentacije istaknuo da je Jadransko-jonska autocesta za Bosnu i Hercegovinu jedan od prioritetnih infrastrukturnih projekata koji istodobno ima i regionalnu važnost.

Naime, Jadransko-jonska autocesta je dio istoimenog koridora sveukupne dužine oko 1.110 km koji prolazi kroz sedam zemalja: kreće od Trsta u Italiji, prolazi kroz Sloveniju, Hrvatsku, BiH, Crnu Goru, Albaniju i završava u Luci Igumenica u Grčkoj. Kroz Bosnu i Hercegovinu je predviđen prolazak trase u dužini od oko 7 km i ista se u definiranoj spojnoj točki na rejonu Aranđelovo/Nudo spaja s Crnom Gorom.

„Mi u Bosni i Hercegovini želimo da Jadransko-jonska autocesta prolazi kroz BiH i da dužina trase autoceste bude oko 110 kilometara, te da se kreće od Počitelja, gdje bi bilo čvorište s Koridorom Vc, pa preko dijelova općina Čapljina, Stolac, Neum, Ravno, Ljubinje, Popovog polja do Trebinja i spojne točke s Crnom Gorom na rejonu Aranđeleovo/Nudo. Prolazak ove autoceste kroz dijelove navedenih općina bi znatno utjecao na gospodarski razvoj toga dijela BiH te povezanost regije i cijele Bosne i Hercegovine sa zapadnom i jugoistočnom Europom i Azijom“, naglasio je zamjenik Dalipagić.

Vrijednost ugovora za izradu ovog projekta iznosila je 4.289.220 KM s PDV-om, a rok završetka je bio 18 mjeseci. Izradu planersko-studijske dokumentacije radile su tvrtke u konzorciju IPSA Sarajevo i IG Banja Luka, a podizvođači su bili Integra Mostar i EKO plan Mostar.