Hotel Bristol obilježio šest godina uspješnog poslovanja FOTO
Na jednoj od najatraktivnijih lokacija u gradu, uz rijeku Miljacku i prelijepo Vilsonovo šetalište, smješten je sarajevski hotel Bristol.
Prije tačno šest godina ponovo je otvorio svoja vrata, a danas je obilježio taj dan. Prepoznatljiv je po vrhunskim ugostiteljskim standardima za 4 zvjezdice, te izuzetno profesionalnim osobljem.
“Sretni smo što su mnogi turisti i poslovni ljudi iz cijelog svijeta, koji dolaze u BiH prepoznali kvalitet hotela Bristol i uvijek nam se vraćaju. Danas slavimo šest godina poslovanja i zasigurno ćemo i u narednom periodu nastaviti raditi na unapređenju svih naših usluga i obogaćivanju hotelske ponude prema najvećim svjetskim standardima. Ispred nas je mnoštvo projekata i raduje nas što ćemo ih uskoro moći prezentirati javnosti”, kaže Šefik Gušić, izvršni direktor hotela Bristol.
Bristol slovi za najluksuzniji hotel u BiH, a u samom je vrhu i kada regija i Evropa u pitanju. Prema Gušićevim riječima, to potvrđuju i gosti Bristola, koji su mahom poslovni ljudi iz svih krajeva svijeta.
“Preko 80 posto naših gostiju su poslovni ljudi. Ljudi iz svijeta biznisa. Da bi ste zadržali takve goste, odnosno da se oni uvijek vraćaju, morate im ponuditi vrhunsku uslugu u svakom segmentu.”
U Bristolu radi skoro stotinu zaposlenih, koji imaju redovna i za naše uslove dobra primanja.
“Da, imamo 96 zaposlenih, od čega 89 sa stalnim zaposlenjem, odnosno na neodređeno. Samo sedam ljudi radi na određeno vrijeme, u zavisnosti od obima posla. Kada je plaća u pitanju, nema tu neke tajne, najniža neto plaća je skoro u rangu prosječne plaće u Federaciji BiH, blizu 800 KM pa naviše zavisno od pozicije i zadataka koji se obavljaju”, objašnjava Gušić.
Kvalitetna i vrhunska usluga je zaštitini znak Bristola. Ali i usvojeni visoki standardi koji se moraju zadržati ukoliko želite zadržati svoje goste. Ispričao nam je jedan zanimljiv detalj koji pokazuje koliko se pažnje poklanja dostignutom nivou kvalitete i posebnosti, zbog koje se gosti uvijek iznova vraćaju u Bristol…
“Tražili smo kvalitetnog slastičara, i javio se jedan zaista sa dobrim preporukama, 30 godina iskustva. Radio je u to vrijeme u jednom drugom sarajevskom hotelu. Prije nego smo obavili razgovor, zamolio sam ga da ode do naše kuhinje da se upozna s osobljem i da ga obavezno odvedu do vitrine sa našim slatkim programom, da i to pogleda. Nakon toga smo sjeli da obavimo razgovor, i zaista sam shvatio da se radi o čovjeku koji zna svoj posao. Pitao sam ga je li pogledao vitrinu s kolačima i koliko mu vremena treba da bi počeo praviti iste takve delicije? Rekao je da je vidio, ali da bi on raditi svoje kolače. Nije dobio posao. Tačno znamo šta nama treba i šta naši gosti žele. Ako danas poslužimo jedno jelo, ukoliko ga gost ponovo zatraži, to jelo mora da bude isto kao i što je prvi put bilo.”
Zanimljivo je da osoblje Bristola, ni tokom, a ni poslije radnog vremena ne može sjediti u restoranu ili bašti predviđenoj za goste.
“Mene je fasciniralo da je to pravilo koje je najteže palo našim uposlenicima. Sve druga, koja su po meni možda mnogo teža za ispoštovati su bez problema prihvatili, ali to da ne mogu ni tokom, ali ni nakon radnog vremena doći s prijateljem ili s prijateljicom na kafu u hotel gdje rade, to im je ubjedljivo najteže palo. Mene je pozvao vlasnik, i pitao je li istina da sam to zabranio, rekao sa da. Pita me, pa zašto? E, zamislite da Billa Clintona koji je baš u to vrijeme bio naš gost, ujutro služi naš konobar, i da taj isti konobar poslijepodne sjedi preko puta Clintona u našem restoranu ili kafeu kao gost. Samo je rekao; sve uredu, razumio sam.”
Upravo se u strogom poštivanju privatnosti uglednih gostiju krije i razlog zašto Bristol ima četiri, a ne pet zvjezdica za koje ima sve potrebne uslove.
“Većina kompanija u svijetu ne dozvoljava svojim uposlenicima da na putovanjima koriste hotele s pet zvjezdica. Jer, tako bi se susretali sa svojim vlasnicima i direktorima, i ugrožavali njihovu privatnost. S obzirom da većinu naših klijenata čine upravo poslovni ljudi koji rade u ozbiljnim kompanijama, logično je da smo zadržali četiri zvjezdice kako bi zadržali i njih. Zato su investitori odlučili da hotel u Al Shidiju bude s pet zvjezdica.”
Što se tiče nelojalne konkurencija, kako kaže Gušić, nje ima, ali bez obzira na to Bristol već nekoliko godina pozitivno posluje.
“Logično je da hoteli koji ne plaćaju svoje uposlenike ili ih plaćaju puno manje nego li vrijedi njihov rad, i koji izbjegavaju plaćanje svih prinadležnosti državi, mogu ponuditi manju cijenu. No, mnogi još uvijek nisu shvatili da je nezadovoljan radnik najveća greška koju prave. Zato s ponosom ističem da svoj uspjeh Bristol može zahvaliti i tome što ima zadovoljne radnike, stručne radnike koji su adekvatno i na vrijeme plaćeni za ono što rade.”
Osim hotelskog, u glavnom gradu BiH ima i veliki broj stanova koji se nude turistima.
“U užem gradskom jezgru ima oko 3.500 stanova koji su na oglasima, a koji se nude kao smještaj turistima. I, moram vam reći to su zaista vrhunski stanovi u kojima bi i vi i ja rado živjeli. No, problem je edukacija vlasnika tih stanova. Ljudi nisu svjesni koliko jednom turisti znači kada dođe na aerodrom i tamo vidi svoje ime, da ga neko čeka, da ne mora razmišljati kuda i kako sada. Treba ga dočekati, pokazati mu neke osnovne stvari znamenitosti, i uputiti ga u neke sasvim obične stvari, gdje može jesti, gdje može otiću ukoliko nešto treba da kupi, koji mu je najbliži i najadekvatniji prevoz koji može koristiti. Da ga u frižideru dočeka obična voda ili sok. To su tako obične stvari, a koje ljudima puno znače i zbog kojih vam se opet vraćaju. No, mnogi to nažalost ne znaju, i na tome treba raditi.”
Što se popunjenosti kapaciteta tiče, Gušić kaže da kada je Bristol u pitanju, na godišnjem nivou je to 55 posto.
“Sedmi i osmi mjesec je dio godine kada ima najviše posla. Otkada se počeo održavati Sarajevo film festival, iz godinu u godinu potražnja u tom periodu konstantno raste. SFF je zaista nešto na što svi moramo biti ponosni, i činiti sve da ga očuvamo i da on iz godine u godinu bude još bolji”, kazao je Gušić tokom ugodnog druženje s novinarima upriličenog povodom šeste godišnjice ponovnog otvaranja Bristola.
Hotel Bristol čini 186 luksuzno opremljenih soba, od čega 98 superior soba, 72 Delux sobe, te 16 apartmana. Svim gostima na raspolaganju je poslovni centar, podzemna garaža, zatvoreni bazen sa fitnes centrom, parnim kupatilom te saunom i prostrijama za masažu.
Hotel raspolaže i s nekoliko soba koje su u potpunosti prilagođene osobama s invaliditetom. Zbog svoje funkcionalnosti, te izvrsne lokacije i blizine starog dijela grada ali i svih važnih institucija i gradskog prevoza hotel Bristol i ovog ljeta idealan je smještaj za sve one koji odluče posjetiti glavni grad BiH.