Hoće li cijene goriva pasti?
Rast akciza na gorivo u BiH, a zatim i nagli skok cijene nafte na svjetskom tržištu osnovni su razlozi za enormno povećanje cijene goriva u BiH.
Ovaj rast cijene, koji se procjenjuje na čak 20 KM po punom rezervoaru, izazvao je proteste ne samo u našoj zemlji, već i u regiji.
Pojedine stranke i analitičari pozvali su na ostavke zvaničnika u BiH odgovornih za ovo stanje kao i interventne mjere. Za sada nije sigurno da će do toga zaista doći i sve se svodi na spekulacije.
No, za vozače u BiH u narednom periodu možda i neće sve biti tako crno, jer u onome u čemu ne uspiju vlasti u BiH, moglo bi uspjeti svjetsko tržište.
Naime, prema pisanju uglednog Financial Timesa, odnosno analitičara Christyana Maleka, cijene goriva na svjetskom tržištu najvjerovatnije će u narednom periodu značajno pasti.
„Analiza je pokazala da bi cijena nafte mogla pasti sa 75 dolara po barelu na 50 dolara, a to je zato što će se OPEC, proizvođači i velike međunarodne naftne kompanije boriti za veći udio na svjetskom tržištu“, naveo je Malek.
On je pojasnio da u svijetu predstoji borba za što konkurentniju proizvodnju svakog barela, što će biti ključno i u kretanju cijene. No, nije prognozirao i kada bi moglo doći do pada cijene.
Malek je mišljenja da je veliki rast cijena na svjetskom tržištu od početka ove godine bila samo privremena anomalija.
„Slijedi nam jedan mnogo značajniji ciklus, a to je borba proizvođača da proizvedu što više nafte prije nego što uslijedi energetska tranzicija. Nekadašnji saudijski ministar za naftu Sheikh Yamani svojevremeno je izjavio da se Kameno doba nije završilo zato što je nestalo kamena, te da se doba nafte neće završiti zato što će nestati nafte“, istakao je Malek.