Gorivo u Srbiji 30 posto skuplje nego u BiH
Srbija čak 85 posto svih utrošenih naftnih derivata dobija iz uvoza, zbog čega je ekstremno energetski zavisna, podaci su Udruženja naftnih kompanija Srbije.
Ipak, ovo nije dovoljan razlog zbog koga su cijene goriva i do 30 posto skuplje nego u susednim državama poput Makedonije i BiH, pišu Večernje novosti.
Pored velike zavisnosti od uvoza, nedovoljna razvijenost tržišta i veliki udio zahvatanja države, doprinose – zidanju cijena na pumpama.
[yuzo_related]
Cijene benzina bez državnih taksi u Bosni i Hercegovini i Bosni dosta su više nego u Srbiji. Tako benzin u BiH košta oko 470 eura za 1.000 litara, a za toliku količinu u Makedoniji valja odvojiti i do 490 eura. Ta cijena je u Srbiji oko 420 evra. Ali, kada se na to dodaju i državna zahvatanja, Srbija “bježi” daleko više od obje države. Cijena za 1.000 litara kod nas je 910 eura, u Makedoniji oko 1.000, a u Srbiji- 1.055 eura.
“U BiH, kompanijske cijene benzina i TNG su čak nešto veće nego u Srbiji, a dizela gotovo iste ili tek neznatno manje”, kaže Tomislav Mićović iz Udruženja naftnih kompanija Srbije.
“Međutim, kada se dodaju naša znatno veća državna zahvatanja maloprodajne cijene u Srbiji su daleko više”, dodaje on.
Razlika u dizelu još je mnogo veća. U Srbiji su cijene dizela bez državnih taksi nešto veće nego kod susjeda, ali minimalno. Kada se država “ugradi”, razlika je više od 300 eura za 1.000 litara!
Sve promjene na međunarodnom tržištu odražavaju se i na domaće tržište, zato što je Srbija “debelo” zavisna.
“Cijena sirove nafte BRENT padala i to su sa malim kašnjenem pratile cijene u maloprodaji u Srbiji”, navode iz UNKS.
“Poslije 20. januara su cijene BRENT nafte počele da rastu, ali su u Srbiji maloprodajne cijene još oko mjesec dana bile niže. Onda je uslijedio konstantan rast”, dodaju.