Intervju
Direktor Nacionalog parka Una: Očekujemo da oborimo rekord kada je broj gostiju u pitanju
Što se tiče posjeta po zemljama, najviše ih je iz BiH i regiona, a zatim dolazi Evropska unija i ostatak svijeta
Nacionalni park Una, kako je i najavljivano od samog početka operativnog rada 2011. godine, postao je generator razvoja zapadnog dijela Bosne i Hercegovine, posebno turističko-ugostiteljskog dijela privrede. U vrijeme pandemije Covid-19 virusa sektor turizma bio je najviše pogođen, ali Nacionalni park se vraća na regionalna i evropska tržišta zahvaljujući dobrim radu menadžmenta i kvalitetnom promocijom u vrijeme pandemije na domaćem tržištu, a zatim tokom protekle godine.
Početkom ove godine iz Nacionalnog parka Una je najavljivano da će ova godina, ukoliko dođe do smirivanje situacije kada je pandemija u pitanju, biti veoma uspješna što se prema svim dosadašnjim pokazateljima i ostvaruje.
– Pokazalo se u 2022. godini da smo imali dobre procjene, analize i pretpostavke. Ova godina za Nacionalni park Una bi trebala biti i rekordna godina kada je broj evidentiranih posjetilaca u pitanju a da to kažemo daje nam za pravo baza podataka koju imamo. Dakle, sa današnjim danom u odnosu na isti period prošle godine imamo porast za nekih 10 posto. Tako da je definitivno ova godina na nivou 2019. godine kada smo ostvarili 120.000 posjeta, a sa dašnjim danom imamo evidentiranih 94.000 posjeta i do kraja godine očekujemo da premašimo cifru iz rekordne 2019. godine – kaže Amarildo Mulić, direktor Nacionalnog parka Una.
Rezultat je to višegodišnjeg rada i ulaganja u područje Nacionalnog parka Una, kreiranju destinacije i njenu promociju. Sve to ne bi moglo da se desi, ističe direktor Mulić, da nije bilo podrške Vlade Federacije BiH i Ministarstva okoliša i turizma.
– Nacionalni park Una je postao jedan pozitivan bh. brend koji je sve više prepoznatljiv i jedan dobar primjer uspješnosti sa područja Unsko-sanskog kantona i najpozitivnija priča koja ide u eter u posljednjih 12 godina, te kao takav generira razvoj turizma i svih dijelatnosti usko vezane za njega – ističe Mulić.
Što se tiče posjeta po zemljama, najviše ih je iz BiH i regiona, a zatim dolazi Evropska unija i ostatak svijeta.
– Naši domaći turisti participiraju sa 30 posto posjeta, toliko i Evropska unija, dok gosti iz regiona učestvuju sa 20 posto posjeta, turisti iz golfskog zalijeva 15 posto, dok pet posto otpada na ostala turistička tržišta koja nisu zanemariva i koja će dugoročno gledano biti prisutniji. Tu govorimo o prekookeanskim tržištima, govorimo o Sjedinjenim Američkim Državama, odnosno Sjevernoj Americi i Aziji. Smatramo da će se azijsko tržište za Evropu tek po okonačnju pandemije Covid-19 virusa početi da se vraća, a samim time ćemo i mi u budućnosti imati veći priliv gostiju sa tih kontinenata što je dugoročno i strateški gledano jako važno – kaže direktor NP Una.
Zadovoljan je onim što su ostvarili ove godine i ciljevima koji su postignuti do sada. Nastavljaju sa osnovnom djelatnošću a to je zaštita i očuvanje prirodnih i svih drugih vrijednosti koji postoje u području Nacionalnog parka Una, nadzor, kontrola i monitoring svih pojava i procesa u području Nacionalnog parka i komunikacija sa svim bitnim sudionicima u procesu njegovog razvoja, od pojedinca i lokalnih zajednica do međunarodnih organizacija koje su uključene kroz različite fondove.
– Nastavljamo i dalje s aplikacijama i promocijom skupa sa našim partnerima i svima koji su dobronamjerni kada je u pitanju razvoj ovog dijela BiH i Nacionalnog parka Una. Postajemo desetinacija koja još više treba da se okrupni, te da kroz onu našu viziju razvoja unske kontinentalne rivijere pod nazivom “Unaland zemlja vodenih čarolija” gdje bi bilo obuhvaćeno područje od izvora Une do njenog ušća u Savu a to je opet u Jasenovcu u Hrvatskoj. Dakle, razvoj područja na bazi zaštite prirode u cilju stvaranje ambijenta za još bolji i kvalitetniji razoj turizma na ovom području – kaže direktor Mulić.