Digitalna strategija ključna za današnje poslovanje
Digitalnu transformaciju vodi digitalna strategija, a ne tehnologija Deloitteova iskustva pokazuju da nisu sva preduzeća uspješna u prilagodbi novim digitalnim trendovima, ovisno o industrijama i tržištima u kojima posluju, ali ovisno i o vlastitoj spremnosti i pristupu prihvaćanja digitalnih trendova.
Većina preduzeća, ipak, provodi digitalnu transformaciju kroz niz izdvojenih inicijativa ili implementacija izdvojenih tehnoloških rješenja, čime se ne ostvaruje jedinstvenost iskustva za kupce niti preduzeće u potpunosti iskorištava potencijal koji dolazi od analize i dostupnosti velikog broja raznovrsnih podataka. Kako pišu Poslovne novine, navedeno je potvrdilo i nedavno istraživanje koje je Deloitte proveo među više od 4800 članova uprave, menadžera i analitičara velikih, srednjih i malih preduzeća i to kroz 27 industrija i preko 129 zemalja.
I dok 76% sudionika smatra da su digitalne tehnologije ključne za današnje poslovanje i preko 80% prepoznaje mogućnost dodatnog razvoja od korištenja tehnologije, njih 92% smatra da će digitalne tehnologije ključnu ulogu imati tek za tri godine.
Ovakva spremnost na prihvatanje novih tehnologija i brzina prihvatanja istih rezultiraju i s različitom razinom digitalne zrelosti pojedinih preduzeća. U usporedbi s najboljom praksom potpuno digitalno transformiranih preduzeća, 26% preduzeća ocijenilo se s niskom, 45% sa srednjom, a tek 29% s visokom razinom digitalne zrelosti.
Značajne razlike su u razini zrelosti, ako promatramo i industrije. Najzrelije su svakako IT i tehnološke industrije, telekomunikacijska industrija i industrija medija odnosno zabave, a slijede ih i industrija profesionalnih usluga, turizam i transportne usluge.
Najniži nivo digitalne zrelosti, po ocjeni digitalnih sposobnosti, zabilježile su finansijska industrija, zdravstvo, obrazovanje, proizvodnja, javni sektor.
Istraživanje je također pokazalo da su digitalno zrela preduzeća fokusirana na integriranje digitalnih tehnologija, poput društvenih platformi, mobilne tehnologije, analitike i rješenja u oblaku, u svoje usluge i proizvode kako bi na taj način promijenile poslovni model, poslovne procese i upravljanje talentima. Srednje i nisko digitalno zrela preduzeća, s druge strane, poslovne izazove rješavaju, često ad-hoc, pojedinačnim digitalnim tehnologijama i rješenjima.
Kako objavljuju Poslovne novine istraživanje Deloitte-a je pokazalo da digitalna strategija vodi prema uspostavi digitalne zrelosti pa je čak 81% digitalno zrelih preduzeća potvrdilo da posjeduju sveobuhvatnu digitalnu strategiju, dok samo 15% preduzeća s niskom razinom digitalne zrelosti posjeduje digitalnu strategiju.
Za većinu nisko do srednje zrelih digitalnih preduzeća najveći izazov predstavlja manjak digitalne strategije odnosno fokusiranost na više različitih prioriteta i pojedinačnih izazova koji se nastoje riješiti primjenom tehnologije.