"optimistične prognoze"
Ćulov tvrdi da će tunel Hranjen biti probijen za 30 mjeseci, treba još 123 miliona maraka
Tunel Hranjen prema prvobitnom planu trebao biti izgrađen za oko 90 miliona KM, no taj je novac potrošen za tek oko 30 posto tunela
Premijer Bosanskopodrinjskog kantona (BPK) Goražde Edin Ćulov ohrabren je jučerašnjom objavom tendera za završetak radova probijanja tunela “Hranjen“ za što su iz budžeta Vlade Federacije i JP “Autoceste FBiH“ izdvojena finansijska sredstva u iznosu većem od 123 miliona KM bez PDV-a.
Prema informaciji koju je premijeru Ćulovu dostavilo JP Autoceste FBiH, predmet javne nabavke je odabir najpovoljnijeg ponuđača za okončanje probijanja tunela “Hranjen“ što podrazumijeva kraj iskopa i ugradnju primarne podgradne glavne i servisne tunelske cijevi, poprečnih veza i niša na preostalom dijelu tunela, te nastavak radova na ugradnji sekundarne tunelske obloge.
– Ovi napori oko objavljivanja tendera do konačnog probijanja tunela Hranjen traju već duži period. Iako nam je bilo obećano da će se to desiti do kraja maja, uz neko kašnjenje od dva – tri mjeseca, konačno je jučer objavljen tender u iznosu od od 123.268.860 KM koliko je tenderskom dokumentacijom procijenjeno da će biti potrebno za probijanje tunela Hranjen. To će značiti intenzivirane radove sa južne i sjeverne strane tunela, kako bi se radovi okončali u roku do 30 mjeseci – kazao je Ćulov.
Pojasnio je da realizacija ovog tendera znači da više neće biti zastoja u radovima na probijanju tunela.
– To znači da više neće biti nikakvih prekida i da će radovi intenzivno ići. Do sada se tunel kopao na način da svake godine novi budžet odobri Vlada FBIH pa slijede novi tenderi i tako dalje. Nema više tendera i ovo je jedan do probijanja tunela. Biće samo tender za pristupne ceste kada se dođe do 1000 metara tunela i on će se objaviti za prilazne ceste iz pravca Prače i od južnog dijela do kružnog toka Pobjeda. Mogli bi se nadati da ćemo u roku od 30 mjeseci imati saobraćaj do kompleksa industrijske zone Pobjeda – precizirao je Ćulov.
Napomenuo je da radovi na tunelu Hranjen nikada nisu prekidani ali se, kako je kazao, nisu odvijali željenim intenzitetom.
– Imamo dobru saradnju sa Vladom FBiH od koje imamo razumijevanja ali malo je njima trebalo vremena da se sve posloži i zbog toga je vjrovatno kasnio i tender. Radovi nikada nisu prekidani, ali ne odvijaju se u intenzitetu kojim mi želimo. Trenutno je uključeno oko 60 ljudi, na lokaciji su i nadzor i projektanti, radovi traju ali će se daleko brže izvoditi sa ovim tenderom. Ponude se trebaju dostaviti do 19. oktobra i nadamo se, ako ne bude nekih problema i žalbi, da će već početkom jedanaestog mjeseca moći da krenu punim kapacitetom. Sada se rade smanjenim intenzitetom, samo sa južne strane se vrši određeno probijanje tunela, dok se sa obje strane rade primarne i sekundarne obloge tunela – kazao je premijer BPK Goražde.
U informaciji koja mu je dostavljena kao članu Odbora za praćenje realizacije Projekta cestovnog povezivanja Goražde-Sarajevo, JP Autoceste FBiH navode da se trenutno izvode radovi na probijanju glavne tunelske cijevi i ugradnji sekundarne obloge u tunelu “Hranjen“ i prema podacima zaključno sa mjesecom julom 2023. godine, iskopano je više od pedeset posto tunela.
Podsjećamo, tunel Hranjen prema prvobitnom planu trebao biti izgrađen za oko 90 miliona KM, no taj je novac potrošen za tek oko 30 posto tunela.