Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Intervju Ethem Numić

Cilj nam je jačati ulogu AS Holdinga kao jednog od stubova i pokretača bh. ekonomije

numic (1)

Maza je proglašena inovacijom godine, jer je proizvod koji ima vrlo zdrave nutritivne sastojke i oko 30% manje šećera nego drugi kremni namazi

Razgovarala: Semira DEGIRMENDŽIĆ

U vrijeme kada je privreda u BiH suočena s velikim izazovima, naročito zbog pandemije korona virusa svaka pozitivna vijest u ovim trenucima teškim, ne samo za domaću, nego i za globalnu ekonomiju, ohrabruje i ulijeva optimizam da uprkos teškoćama na koje nailaze bh. kompanije ima i svijetlih primjera.

Takav je slučaj i s kompanijom AS Holding koja je posvećena održivosti svog uspjeha, a samim tim i uspjeha svojim uposlenika i šire društvene zajednice. O aktuelnostima u ovoj kompaniji razgovarali smo s Ethemom Numićem, direktorom Direkcije za marketing i razvoj AS Holdinga.

Kako ocjenjujete poslovanje AS Holdinga u prva dva mjeseca ove godine i kakva je za Vašu kompaniju poslovno bila prošla godina, te šta su Vaši planovi za naredni period?

-U prošloj godini smo ostvarili znatan napredak, posebno u konsolidacijskim procesima unutar cijele grupacije. Restrukturiranja u pojedinim firmama također idu po planu. Jačanje organizacije i uspostavljanje sistema su osnovne pretpostavke za razvoj poslovanja, kao i preciziranje odgovornosti, posebno u upravljanju uspješnim brendovima.

S obzirom da pod Vašim okriljem i mehanizmima korporativnog upravljanja koji se primjenjuje na vise firmi koje stoje iza najvećih bh. brendova djeluje 16 članica koliko uspijevate u Vašim ciljevima da ostanete generator i pokretač razvoja domaće privrede?

Korporativno upravljanje je višeslojan proces horizontalno i vertikalno kroz cijelu strukturu grupacije i jedan cijeli tim kolega eksperata je nosilac svih tih aktivnosti. Postigli smo odlične rezultate u IT-u, kontrolingu, sistemu izvještavanja, prodaji, upravljanju ljudskim resursima, kontroli kvaliteta. Ja lično se najviše bavim konceptualnim razvojem brendova i novim trendovima, tehnologijama i inovacijama. Druga oblast je marketing i digitalne strategije gdje nastojimo pratiti sve nove kanale komunikacije naših brendova sa korisnicima. Sve ovo doprinosi da naša uloga kao jednog od stubova i pokretača BiH ekonomije postane još jača.

Šta su za Vaše poslovanje otežavajuće okolnosti u bh. poslovnom ambijentu za koji često poslodavci kažu da je opterećen brojnim nedostacima? Koliko država ima sluha za potrebe privrednika?

Mi smo proizvođači i naša uloga je jedna od najtežih u društvu ali i jedna od najvažnijih. U poslovnom lancu generiramo radna mjesta, od proizvodnje poljoprivrednih proizvoda koje koristimo kao sirovine do radnih mjesta u marketingu i prodaji. Nama kao AS Holdingu i grupaciji nisu potrebne povlaštene pozicije. Ovladali smo modernim alatima, nama je samo potreban sistem vrijednosti, infrastruktura i funkcionisanje sistema, da bismo bili ravnopravni sa internacionalnim brendovima koji dolaze iz visokorazvijenih država.

Evidentno je da se AS Holding svojim kvalitetom poslovanja nametnuo kao lider u BiH ,naročito u promociji domaćih proizvoda poput recimo namaza “Maza” koji je prošle godine izazvao svojevrsni bum na našem tržištu.

Maza je proglašena inovacijom godine, jer je proizvod koji ima vrlo zdrave nutritivne sastojke i oko 30% manje šećera nego drugi kremni namazi.

Ovim putem mogu najaviti novi varijantu Maze za april, samo ne mogu otkriti sa kojim okusom. Ovaj proizvod, zavisno od prodajnih lanaca, je za samo godinu dana dostigao i do 20% tržišnog učešća, a već ga izvozimo. Interes za Mazu je veliki i to najviše zahvaljujući njegovoj kvaliteti i receptu.

Koliko domaći proizvodi poput “Maze” uspijevaju biti konkurentni kvalitetom i cijenom onim uvoznim , te je li ovaj proizvod našao svoje mjesto na policama tržnih centara drugih zemalja?

Kvalitetan proizvod vrlo rijetko može biti jeftin, on treba imati izbalansiranu cijenu i kvalitetu. Kada bih upoređivao našu Mazu sa najprodavanijom konkurencijom koja sadrži oko 13-16% lješnjaka, a Maza 30% ili 20% dolazimo do podatka da Maza ima duplo više lješnika nego konkurencija, a jeftinija je od konkurencije 5-7%. Konkurencija u tegli od 350 gr. ima oko 53 g lješnjaka, a Maza od 30% ima 105 grama lješnjaka. Kupci kod konkurencije najviše plaćaju najjeftinije sirovine a to su šećer i kakao.

Pored okolnih zemalja, Hrvatske, Srbije, Crne Gore i Slovenije, Mazu izvozimo u još nekoliko zemalja.

Mnoge Bosance i Hercegovce nedavno je obradovalo to što je AC Food iz Velike Kladuše koji je jedna od članica AS Holdinga, nedavno plasirao na tržište čokoladicu Kremipan uz koju su odrasle prijeratne generacije kada ju je svojevremeno proizvodio Agrokomerc. Prognozirate li i ovom proizvodu uspjeh na tržištu?

Na ovom projektu smo radili oko 20 mjeseci. Morali smo kupiti i nove tempering mašine za čokoladu da bismo dobili vrhunski i premium okus čokolade prilagođen modernim trendovima i premium brendovima. Čokoladica ima specijalno Maza i Noisette punjenje. Sa sigurnošću mogu tvrditi da je ovo do sada najbolja čokoladica ikad proizvedena u BiH. Interes za čokoladicu je veliki, a prodaja je počela prije 10 dana.

U koje zemlje AS Holding izvozi bh. proizvode i šta se to u inozemstvu prodaje s oznakom Made in BiH ?

Vispakova Zlatna džezva je postala jedna od najprodavanijih kafa na tržištu Slovenije, so iz naše Solane Tuzla je najprodavanija so u Srbiji i nekim zemljama u regiji. Klasov Bosanski lokum također, kao i Klas smrznute pite i peciva. Veliki uspjeh ostvarili su i somuni Sprinda koji doživljavaju veliku ekspanziju u izvozu. AS Jelah također proizvodi kekse i slatki program za izvoz. AC Food je već postao poznat po TOPS-u i Mazi.

Imate li u planu proširenja plasmana bh. proizvoda iz kompanija “pod Vašim krovom” na neka nova tržišta?

Mi u pripremi i razvoju imamo trenutno više od 20 proizvoda. Veliki fokus je trenutno na inovacijama i novim tehnologijama. Ovi novi, inovativni premium proizvodi su najinteresantniji za izvoz, kao što su i proizvodi za koje smo specijalisti, npr. smrznuta peciva i sl.

U grupaciji i našim članicama imamo talentirane mlade ljude za koje na neki način mogu reći i da su povlašteni jer su dobili šansu da rade na razvoju proizvoda koji su se na kraju pokazali boljim od internacionalne konkurencije, kao što je naprimjer Maza.

Imamo i otvorene Innovation Challenge gdje se mogu prijaviti timovi studenata sa svojim novim idejama. Pružamo priliku mladim ljudima, razvijamo nove proizvode, generišemo nova radna mjesta i na taj način smo jedan od glavnih pokretača BiH ekonomije.