Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Susreti prijevoznika

Bez odlaganja, po hitnom postupku, riješiti probleme prijevoznika

kamioni granica klona
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Ilustracija

Osiguranje minimalno još jednog graničnog prijelaza za fitosanitarni pregled je, kako je rečeno, minimalni zahtjev i potreba bh. privrede

Više od 160 predstavnika bh. kompanija, institucija i organizacija iz Bosne i Hercegovine i regiona učestvuje na dvodnevnim Susretima međunarodnih cestovnih prijevoznika/Regionalni transportni forum „Aktuelna kretanja u međunarodnom cestovnom prijevozu“, koje je organizirala Vanjskotrgovinska komora BiH u saradnji s Ministarstvom komunikacija i transporta BiH, te uz podršku TOBBUND-IRU.

Susreti prijevoznika, koje VTKBiH organizira od 2005. godine, jedan su od rijetkih događaja na kojem prijevoznici imaju mogućnost razmijeniti iskustva i upoznati se s novim tehnologijama i legislativom u transportu. U fokusu ovogodišnjih susreta, koji se održavaju 28. i 29. juna, su teme vezane za smart tahograf druge generacije, obaveze prijevoznika iz trećih država, zastoj na graničnim prijelazima i ograničen boravak vozača u EU, novi uvjeti ulaska na teritoriju EU i digitalizacija u ovoj oblasti.

Zamjenik generalnog sekretara VTKBiH Nihad Bajramović u obraćanju medijima kazao je, da je primarni cilj susreta upoznavanje prijevoznika s aktualnim dešavanjima, izazovima i očekivanjima u transportnoj oblasti u Bosni i Hercegovini, ali i Europskoj uniji i zemljama u okruženju.

“Ono što je najbitnije jeste sistem ETIAS”

– Radi se o tradicionalnim susretima međunardnih prijevoznika sa kojim želimo da analiziramo zakonske propise, kako bi naši prijevoznici mogli i znali šta se dešava i na koji način će se ponašati u budućnosti. VTKBiH je jedini zastupnik i predstavnik naše zemlje u međunarodnom prijevozu tako da mi imamo obavezu da prijevoznike informišemo o svim aktuelnim pitanjima. Ono što je najbitnije jeste sistem ETIAS za prijavljavanje naših građana, prijevoznika i ljudi koji žele da prelaze granicu. Ovaj sistem stupa na snagu 1. januara 2025. Smatramo da naše privrednikie moramo pripremiti za sistem prijavljivanja čime bi ubrzali sam proces i ne bi bilo zadržavanja na granicama – kazao je Bajramović.

Osiguranje minimalno još jednog graničnog prijelaza za fitosanitarni pregled je, kako je rečeno, minimalni zahtjev i potreba bh. privrede.

– Sve naše analize jasno ukazuju da je potrebno hitno pristupiti izmjeni postojećeg Ugovora o graničnim prijelazima za međunarodni cestovni promet s Republikom Hrvatskom. Veliki problem je i neusklađenost radnog vremena veterinarskih, fitosanitarnih i sanitarnih inspektora na hrvatskoj strani. Također, dopušteni boravak vozača u Schengen zoni je je 90 dana u bilo kojem vremenskom razmaku od 180 dana, kao i svakog građanina BiH. Stoga pozdravljamo jučerašnju odluku Vijeća ministara BiH da, na osnovu inicijative Komore, s nadležnim tijelima u EU poduzmu aktivnosti za izuzimanje vozača od ovog ograničenja – rekao je Bajramović.

Pored aktulnih tema, kako je dodao Bajramović, na susretima će se razgovarati i o stručnim temama kao što je digitalizacija u transportu.

-Mi se nalazimo u eri digitalizacije tako da moramo pratiti trendove i aktuelne zakonske akte koji regulišu digitalizaciju – kazao je.

Međunarodni prijevoz jedan od najzdravijih sektora naše ekonomije

Ministar komunikacija i prometa BiH Edin Forto kazao je da je međunarodni prijevoz, jedan od najzdravijih sektora naše ekonomije.

– Moramo učiniti sve što je u našoj mogućnosti da im pomognemo. Na mini rok najbolje ćemo im pomoći ako uđemo u EU, ali problemi sa kojim se oni danas susreću često se vezuju u dotiču polja ljudskih prava. Činjenica je da im se broje dani u EU kada profesionalno rade, što izaziva problem ne samo za firme nego i za svaku pojedinačnu osobu. Naša zadatak je da se, osim pridruživanja EU, borimo da ta restrikcija bude podignuta, te kada se obraćaju ministarstvu i generalno državi da pojednostavimo proceduru. Također, naš zadatak je da im otvorimo granične prijelaze u saradnji sa državama gdje se to najviše zahtijeva, a to je u ovom trenutku Hrvatska. Stavari idu sporo, ali tu smo da se borimo – kazao je Forto.