Slab promet
Avione na Mostarskom aerodromu prizemljio covid, u 2021. tek 1.944 putnika
Herceg kaže da je i jedna kompanija iz Španije pokazala interes s obzirom na to da veliki broj hodočasnika dolazi u Međugorje
Zračni promet od velike je važnosti za privredni razvoj, posebno zbog ogromnog značaja u razvoju jedne od najvažnijih grana – turizma. Pandemija Covid-19 utjecala je na sve aerodrome, pa tako i na mostarski koji bilježi u ovoj godini tek nešto više od 1.900 putnika.
No, on se ne može pohvaliti radom ni prije pandemije. Misteriozno je zašto ovaj aerodrom nikada nije postao funkcionalan i zbog čega Mostarci do željenih destinacija lete iz drugih gradova.
Rezultati Zračne luke Mostar nikada nisu bili sjajni, a pandemija ju je dodatno otežala. Zračna luka, kako neki navode, služi samo pticama. No, i dalje vladajuće strukture najavljuju da će se uskoro u Mostar dovesti aviokompanije čiji bi avioni s mostarske piste letjeli ka ključnim europskim destinacijama.
„Gradonačelnik me izvjestio da je na sajmu u Milanu imao vrlo ozbiljne razgovore s nekoliko niskotarifnih kompanija, prije svega, Wizzairom, Eurowingsom, Dolomitom i drugima i da je načelno dogovorio određene aranžmane. Za to treba žurno 2,5 milijuna i to ćemo osigurati do četvrtog mjeseca – 2,5 milijuna za Zračnu luku, odnosno za Grad Mostar“, izjavio je Nevenko Herceg, predsjednik Vlade HNK-a (HDZBiH).
Herceg kaže da je i jedna kompanija iz Španije pokazala interes s obzirom na to da veliki broj hodočasnika dolazi u Međugorje.
„Imam osjećaj da idemo u pravom smjeru. Naravno, za pokretanje aerodroma trebaju vrlo ozbiljna financijska sredstva. Uz sve druge probleme u javnim poduzećima je bilo izazovno naći mogućnosti za svako javno poduzeće da im pomognemo da stanu na noge. Sa HNK-om smo potpisali sporazum u kojem rješavamo jedan stari dug koji se napravio na konto najma“, kazao je Mario Kordić, gradonačelnik Grada Mostara (HDZBIH).
Iz opozicije ne gledaju optimistično na Zračnu luku Mostar, a za sredstva koja će prema spomenutom dogovoru Vlade HNK-a i Grada Mostara za dug najma Đačkog doma isplaćivati Zračnoj luci Mostar u više rata ne znaju na što će biti utrošena.
„U šta na aerodrom – je li u plate? Je li opet treba raznorazne uhljebe, koji žive i rade, a putnika nema sve ove godine? Je li da financiramo njihove plate? To nije precizirano. Problem je još uvijek velik zato što se ne radi transparentno. Ima mnogo najava, mnogo se politizira, naredna godina je izborna, to će biti vruća tema“, ocjenjuje Irma Baralija, vijećnica Naše strankeu GV Mostara.
„Ima potencijala, ali evo na ljudima je koji to vode i na menadžmentu zračne luke da osigura određene vrste ulaganja, određene dolaske u suradnji s nekim niskotarifnim kompanijama da, enventualno, Mostar bude prepoznat kao destinacija“, smatra Slaven Bevanda, vijećnik HRS-a u GV Mostara.
Menadžment Zračne luke pred kamere nije htio. U pisemnom odgovoru director Ivan Ljubić tek ističe kako je Eurowings najavio letove za Dusseldorf u ljetnom razdoblju, te da su u tijeku pregovori s nekoliko niskotarifnih kompanija, kao i sa tour operatorima koji organiziraju dolazak hodočasnika u Međugorje.