“STI Poplar”
Austrijanci nude nagodbu nakon brodske havarije u Pločama
Zornić je potvrdio da je sasvim jasno da je Federacija 2018. godine, zbog nemogućnosti da izvozi naftu, izgubila dobit od četiri miliona, koja mora biti nadoknađena
Austrijska „Erste banka“ ponudila je „Naftnim terminalima FBiH“ nagodbu u cilju pronalaženja dogovora da se ovoj kompaniji u državnom vlasništvu isplati oko četiri miliona KM odštete nastale tokom brodske havarije u Pločama u avgustu 2018. godine.
Tanker sa skoro 27.000 kubika nafte udario je u pristanište u Luci Ploče, survavši u more dio doka i aparaturu za iskrcavanje nafte i plina, koji su potonuli.
Riječ je o brodu “STI Poplar”, koji je plovio pod zastavom Maršalovih Otoka. Sve je na kraju rezultiralo i 10-mjesečnim otežanim snabdijevanjem bh. tržišta naftom.
Naftni terminali tužili su “Erste banku” zbog police osiguranja, jer je teret bio osiguran na 134 miliona kuna. Osim NTF-a, „Erste banku“ su tada tužili i Lučka uprava i kapetanija Ploče te još tri firme, a Sud u Splitu presudio je da se mora platiti 35,3 miliona maraka odštete, piše Avaz.
No, kako je pred istim sudom u Splitu u toku drugi postupak, koji se odnosi na to dokazivanje iznosa štete, tačnije koliko će kojoj firmi pripasti para, sada Austrijanci nude nagodbu. Ovo je za Avaz potvrdio i Hermedin Zornić, direktor „Operatora Terminala“, firme koja je većinski vlasnik NTF-a.
Zornić je potvrdio da je sasvim jasno da je Federacija 2018. godine, zbog nemogućnosti da izvozi naftu, izgubila dobit od četiri miliona, koja mora biti nadoknađena.
– Nama je važno da je aktivirana bankovna garancija. Sada ćemo vidjeti šta će se dešavati. Mi znamo šta tražimo i kolika je bila šteta. I ranije su odbijali sporazum i slali svoje vanjske procjenitelje štete, koji su isto utvrdili – kaže Zornić.
Havarija u Luci Ploče, podsjećamo, bila je jedan od osnovnih uzroka što je krajem 2018. i početkom 2019. godine poskupjelo gorivo u BiH.
Kako se značajan dio snabdijevanja naftom FBiH odvija upravo preko Luke Ploče, distributeri nafte bili su primorani koristiti alternativne izvore, čime su povećani troškovi transporta, a država bila na gubitku.