Alma Kadić, direktorica Duge Ideal: Mijenjamo izgled i funkcionalnost cijelih naselja
Duga Ideal jedan je od vodećih retail-era proizvoda i materijala za gradnju u dobojsko – zeničkoj regiji. Duga Ideal raspolaže sa dva prodajna objekta u Doboju i Doboj Jugu, laboratorijem i odjelom za razvoj vlastitih brandova. Sa 1.800 m2 savremeno uređenog prodajnog prostora i 7.000 artikala, Duga Ideal je postala jedan od najbolje opremljenih trgovačkih kompanija u dobojsko – zeničkoj regiji, specijaliziranih za boje, lakove, fasade, keramiku, grijne i vodoinstalacione sisteme, kao i druge materijale i opremu za enterijere i eksterijere. Kompanija je nedavno obilježila godišnjicu poslovanja. Tim povodom razgovarali smo sa direktoricom Almom Kadić.
– Duga Ideal nedavno je obilježila godišnjicu poslovanja u sada već prepoznatljivom novom objektu na M17. Izgleda da je ta lokacija dosta toga dobrog donijela vašoj firmi?
KADIĆ: Da, nedavno smo skromno proslavili naših 12 godina poslovanja na lokaciji u Mravićima – Doboj Jug, na jednom od najfrekventijih mjesta u našoj zemlji. U rekonstrukciju i modernizaciju novog prodajnog objekta prošle godine investirali smo 1.130.000 KM, i nismo se pokajali. Za rezultat sada imamo povećanje zaposlenih za 70%, a broja kupaca za 17%.
Kompanija je dobila 80 novih partnera, kako građevinskih firmi, tako i proizvođača poluproizvoda koji se redovno opskrbljuju u Dugi Ideal. Ova lokacija na M17 omogućila je preokret u strategiji poslovanja što je bitno uticalo na rast i razvoj kompanije. Ostvaren je niz uspješnih poslovnih odnosa sa firmama, arhitektima i stanovništvom ove regije, što je rezultiralo zajedničkom realizacijom velikog broja zanimljivih građevinskim projekata.
– Ističete važnu ulogu partnera u poslovanju. U kom smislu je ona bitna za vas?
KADIĆ: Izgrađeno je jedno čvrsto međusobno povjerenje. Također, naša posevećenost klijentu doprinijela je tome da je veliki broj privatnih kuća i stanova dobio novi izgled uz pomoć naših prodajnih savjetnika, na šta smo veoma ponosni. Zato možemo s pravom kazati da smo dobrim dijelom zajedno sa našim partnerima sudjelovali u pozitivnoj promjeni izgleda i funkcionalnosti cijelih naselja. Posebno nas raduje da smo mogli uticati na razvoj eko – gradnje na ovim prostorima što je sve skupa doprinijelo uštedama energije, čišćoj i zdravijoj okolini.
06- Naveli ste da ste u posljednjih godinu dana znatno povećali broj zaposlenih. Zanimljivo je da je tim ljudi koji radi u Dugi Ideal dosta mlad. Imate li poteškoća u pronalasku saradnika?
KADIĆ: Moram priznati da smo postali jedan od poželjnijih poslodavaca u ovoj regiji. To primjećujemo po javljanju na konkurse koje raspisujemo i motivaciji koju kandidati pokazuju kako bi dokazali privrženost našem bradnu i konceptu razvoja Duge Ideal. Značajno smo investirali i u ljudske resurse, kako bi upravljanje procesima u organizaciji bilo još efikasnije.
Dokazali smo da smo perspektivna kompanija, mlad tim, i kompanija koja nudi mogućnost stalnih edukacija i usavršavanja u struci, te napredovanja u poslu. Imamo ugodno radno okruženje. Uvjereni smo da kao poslodavac dajemo motiv mladima da ostanu ovdje, i da ne idu vani.
– Zanimljiv je vaš koncept razvoja vlastitih brandova. U vašem odjelu za razvoj patentirate vlastite linije proizvoda i plasirate ih na tržište. Zašto ste se opredijelili za takav koncept poslovanja, zar nije jednostavnije kupiti negdje i plasirati na tržište?
KADIĆ: Vjerovatno je tako lakše, ali mi smo se opredijelili za malo teži ali ljepši put – razvijamo kvalitet i jačamo domaće tržište. Smatramo da niko od nas ne bi trebao bolje poznavati potrebe tržišta i zato uvijek iznova radimo na upotpunjenju asortimana, sa još većim fokusom na brigu o kupcima, po čemu smo upravo kao ritail-er postali prepoznatljivi. U tom smislu, vlastitim inovacijama kreirali smo brandove kao što s Activ, ThermoActiv, ThermoActiv professional, ActivPutz, FasActiv, itd.
– Pri tome se radi o materijalima koji se masovno prodaju. U fasade javnih i privatnih objekata npr. ugrađeno je oko 2 miliona kvadrata vašeg maltera Activ?
KADIĆ: Rezultati koje naši stručnjaci postižu u Duga Ideal laboratoriji su zaista za respekta. Posvećeni razvoju vlastitih brandova pratimo zahtjeve tržišta pri čemu inovacijama nastojimo uvijek povećati performanse proizvodima. To na kraju govore i brojke.
Sami sebi smo zadali žestok tempo. Imamo kontinuitet u patentima i to je bitno. Ljetos smo npr. patentirali najnoviju verziju vlastitog proizvoda Activplast, fasadnog maltera sa još boljim performansama, a koji je proizveden od ekoloških sirovina.
– Zanimljive su reference Duge Ideal. Isporučili ste boje za Papinu stolicu koja je namjenski pravljena 2015. kada je Papa Franjo bio u posjeti Bosni i Hercegovini, isporučili ste i specijalne materijale za sarajevsku Vijećnicu, tu je i profesionalna antikorozivna zaštita kompanije EFT-Dong Fang u Stanarima, redovno radite isporuke boja za automobilsku industriju Mercedes. Kako objašnjavate sve ove poslovne uspjehe?
KADIĆ: Kod nas kupci dolaze po inspiraciju. Zakazuju se termini kako bi se riješili neki izazovi. Pri tome, svaki pa i najmanji zadatak nam je jednako važan, bilo da je riječ o nekom malom ali dragom kutku nečijeg doma ili renomiranom svjetskom brandu. Svi koji s nama rade osjete tu našu posvećenost. Zato Duga Ideal uspješno posluje već duže od 30 godina. I, zato najbolje o nama govore naše reference.