Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Dodatni radovi

Aerodrom u Sarajevu želi dodatne razvojne projekte, planira hibridnu koncesiju

aerodrom sarajevo
Foto: D. Begović/Fokus.ba

Osim radova na pisti, masterplan aerodroma predviđa izgradnju novog putničkog terminala.

Aerodrom u Sarajevu je spreman za još jednu rekordnu godinu u putničkom prometu, što stvara potrebu za daljnjim povećanjem kapaciteta. Iako je njegov terminal nedavno proširen i renoviran, dodatni prostor uskoro će biti neophodan kako bi se držao korak sa sve većim brojem putnika.

Remont staze

U razgovoru za EX-YU Aviation News, generalni direktor Međunarodnog aerodroma u Sarajevu Alan Bajić je rekao da je cilj još dodatnih razvojnih projekata.

“Što se tiče razvojnih projekata i dugoročnih planova, u narednih pet godina oni uključuju remont uzletno-sletne staze, izgradnju brzoizlaznih rulnih staza i produženje uzletno-sletne staze prema jugoistoku, čime je omogućeno slijetanje i polijetanje svih tipova aviona poboljšane funkcionalnosti.

Nadalje, planiramo izgraditi novu zgradu za vatrogasce i radionice za održavanje opreme, kao i centar za azilante, izgradnju rent-a-car gradskog centra, solarne elektrane, te izgradnju skladišta goriva”, rekao je.

Pojašnjava da su pripreme za produženje uzletno-sletne staze već počele.

“Započeli smo radove na rubnoj ogradi na području jugoistočno od lokalizatora, što je preduvjet za projekt proširenja uzletno-sletne staze. Na osnovu odobrenja BHDCA (Direkcije za civilno zrakoplovstvo Bosne i Hercegovine), koja je prihvatila našu aeronautičku studiju, određena je maksimalna dužina piste na 3.010 metara”, kazao je Bajić. Podsjećamo, trenutna pista aerodroma duga je 2.600 metara.

Novi terminal

Osim radova na pisti, masterplan aerodroma predviđa izgradnju novog putničkog terminala.

Foto: D. Begović/Fokus.ba

“U 2021. godini pokrenuli smo aktivnosti na izradi koncepta i potrebne dokumentacije za glavni okvir za novu izgradnju zgrade terminala. Terminal se planira izgraditi na zapadnoj strani, s kapacitetom do 2,5 miliona putnika. S obzirom da je dizajniran prema modularnom konceptu kako bi se omogućilo buduće širenje, posljednja faza razvoja povećala bi njegov kapacitet do pet miliona putnika. Tada bi se postojeći terminal B prenamijenio za niskotarifne prijevoznike i čarter letove”, objasnio je Bajić.

Imovina u vlasništvu Vlade FBiH

Istovremeno Bajić samtra da bi aerodrom u Sarajevu trebo biti dio hibridnog modela koncesije.

“Vjerujem da je neophodno riješiti problem nedostatka infrastrukturnih kapaciteta na aerodromu u Sarajevu. S tim u vezi, kao optimalan smo identificirali mogući model koncesije, koji smo nazvali hibridnim modelom, s obzirom na to da postojeći pravni okvir u zemlji ne poznaje javno-privatno partnerstvo. U ovom modelu koncesionar ulaže u projekte, a zauzvrat proporcionalno učestvuje u raspodjeli dobiti, upravljanju i vlasništvu. Nastalo bi novo poduzeće između Međunarodnog aerodroma Sarajevo i investitora, a koncesija bi bila dodijeljena toj novoosnovanoj kompaniji. Ovaj model osigurava da Međunarodni aerodrom Sarajevo ostane operater, da se zadrže zaposlenici, a da na kraju koncesijskog razdoblja sva imovina ostane u vlasništvu Federacije BiH”, kazao je Bajić.