Najveći pad prodaje novih automobila u Britaniji od 2009.
Prodaja novih automobila u Britaniji pala je prošle godine za 5,7 odsto, što je najveći pad od 2009, objavila je britanska asocijacija proizvođača automobila.
Razlog tome su neizvjesnost povodom potencijalnih novih poreza na dizel vozila i slabljenje povjerenja potrošača posle Brexita, saopštilo je britansko Društvo proizvođača i prodavaca motornih vozila (SMMT), a prenosi agencija Rojters.
Tražnja za novim dizel automobilima je pala za 17,1 odsto, a budući da su pojedini kupci prešli na benzince prosječna emisija ugljen-dioksida (CO2) iz novih vozila je porasla prvi put u dvije decenije, navodi SMMT.
Ukupan broj prodatih novih vozila u Ujedinjenom Kraljevstvu je prošle godine dostigao cifru od 2,5 miliona, što je pad od 5,6 odsto u odnosu na nivo iz 2016. godine.
Za ovu godinu, predviđa se pad prodaje u rasponu od pet do sedam posto. Zvanični London je prošle godine najavio da će povećati porez na nova dizel vozila koja ne zadovoljavaju standarde o emisijama gasova. Prodaja automobila u Britaniji je ranije bila vodeći pokazatelj performansi ekonomije, a prošlogodišnji pad prodaje najveći je od 2009. godine, kada se tražnja za automobilima sunovratila poslije finansijske krize.