Zagreb uvodi novi saobraćajni znak, znate li voziti preko žutog kvadrata? (VIDEO)
Žutim kvadratom protiv gužvi – novi znak horizontalne signalizacije, po uzoru na svjetske metropole, samo je korak do toga da promet gradom teče kao urica, kažu čelnici zagreba koji su Ministarstvu prometa Hrvatske uputili prijedlog za uvođenje žutog kvadrata, tzv. boxa, među ostale znakove, ne bi li ih Grad nakon toga mogao postaviti na najprometnije zagrebačke raskrsnice, piše Večernji list.
Smatraju da bi žuti kvadrat, odnosno “yellow box” psihološki utjecao na vozače, a i zbog zadržavanja u njemu mogli bi biti kažnjeni. Princip njegova funkcioniranja, kažu, vrlo je jednostavan.
“Kvadrat se označuje usred prometnog križanja, i ako vozač procijeni da će se u njemu zadržati neko vrijeme prije nego što uspije skrenuti, u njega ne bi trebao ni ulaziti”, objašnjavaju u Gradu “žutu površinu”, kako oni nazivaju znak, pa dodaju da je iskustvo drugih gradova pokazalo da obilježavanje znatno poboljšava protok prometa, jer je prije bilo kašnjenja i zastoja zbog vozila koja su ostajala u križanju i time onemogućila poprečni tok prometa, posebno kada je tim vozilima bilo upaljeno zeleno svjetlo na semaforu.
Pogotovo je uočen brzi ciklus prolaza vozila koja na raskrsnicama skreću ulijevo jer im je slobodan prolaz omogućen duže nego prije.
I sad je za zadržavanje vozila nasred raskrsnica propisana kazna te iznosi hiljadu kuna, ali gotovo se nikad ne naplaćuje.
“Teško se to može sankcionirati jer policajac ne može utrčavati u raskrsnicu. S pomoću žute površine tačno ćemo moći utvrditi ko u raskrsnicu nije trebao ući, što ćemo vidjeti preko kamera za parkirališni videonadzor koje su već postavljene na prometnim raskrsnicama”, objasnio je Mate Kraljević, savjetnik gradonačelnika Zagreba, koji je i inicijator prijedloga upućenog Ministarstvu prometa.
Uvođenjem žutih površina ne žele kažnjavati vozače, ističe Kraljević, nego osigurati što veću sigurnost i bolju protočnost saobrćaja. Novim horizontalnim znakom, kažu u Gradu, neće se ubrzati samo protok automobila nego će na raskrsnicama na kojima postoje i tramvajske pruge biti omogućen brži prolazak javnom prijevozu.