Kina najavila smanjenje proizvodnje automobila na benzin i naftu
Kina bi se mogla pridružiti Francuskoj i Velikoj Britaniji kad je riječ o okončanju prodaje automobila na benzin i naftu. Naime, i ova zemlja najavila je da ima planove o okončanju prodaje auta na benzin i naftu i promociji električnih auta, prenosi Anadolu Agency.
Kineski ministarstvo industrije počelo je raditi na planovima okončanja proizvodnje i prodaje tradicionalnih automobila i na promociji tehnologije proizvodnje električnih automobila, objavili su državni mediji pozivajući se na zvaničnike te zemlje.
Prema izvještajima, nije određen tačan datum, ali Peking je pojačao pritisak na autoindustriju da ubrza razvoj električnih automobila.
Kina je najveće tržište po broju prodatih automobila, pa promjene koje uvodi uvijek imaju odjek na globalnu industriju.
Zamjenik ministra industrije Xin Guobin izjavio je na forumu o autoindustriji u subotu kako je to ministarstvo počelo “istraživanja kako bi formuliralo plan o prestanku proizvodnje i prodaje vozila koja kao pogonsko gorivo koriste tradicionalne energente”, prenosi kineska novinska agencija Xinhua i novine bliske Komunističkoj partiji “Narodne novine”.
Francuska i Velika Britanija najavile su u julu da će prestati prodaju automobila na benzin i naftu do 2040. kao dio napora na smanjenju zagađenja životne sredine i emisije karbon dioksida koji doprinose globalnom zatopljenju.
Komunističke vođe takošer žele da ukinu kineski rastući trend uvoza nafte i električne aute vide kao obećavajuću industriju u kojoj bi njihova zemlja mogla preuzeti vodstvo.
Kina je prošle godine pretekla SAD kao najveće tržište električnih automobila. Prodaja električnih i kombinovanih hibrida rasla je za 50 posto u 2015, na 336.000 vozila ili 40 posto na globalnom nivou. Za to je prodaja u SAD-u iznosila 159.620.
Peking podržava razvoj električnih auta milijardama dolara koja ulaže u istraživanja i podsticaje namijenjene kupcima, ali prelazi na kvotni sistem koji će prebaciti finansijsko opterećenje na proizvođače automobila.
Prema kvotama, električna i kombinovana vozila trebala bi da čine do osam posto proizvodnje svakog proizvođača automobila, 10 posto u 2019. i 12 posto u 2020. Oni koji ne uspiju ispoštovati ove ciljeve moći će kupiti kredit od onih koji proizvedu višak.
Peking je naredio i naftnim kompanijama u državnom vlasništvu da ubrzaju instaliranje stanica za punjenje električnih automobila kako bi se povećao njihov broj.