U Ljubljani trajno čuvanje gena bosanskog brdskog konja
Audieđunarodno udruženje uzgajivača bosanskog brdskog konja od aprila do sredine jula ove godine izvršilo je još jedan posao od izuzetne važnosti za očuvanje genetskog potencijala pasmine.
– Stručnjaci Veterinarskog fakulteta iz Ljubljane, s kojim Udruženje ima dugugodišnju uspješnu saradnju, izvršili su uzimanje i dugoročno konzerviranje sjemena (smrzavanje i pohranjivanje u tekućem dušiku) od tri linije pastuha i pohranili ga u banci gena na odjelu porodiljstva koje djeluje pri tom fakultetu za namjenu očuvanja pasmine “In Vitro” – kazao je Feni član Međunarodnog udruženja uzgajivača bosanskog brdskog konja Enver Žiga.
Pojasnio je da je taj način trajnog očuvanja gena izvornih ugroženih pasmina uobičajen i koristi se u većini država Europske unije.
– Zahvaljujući velikom angažiranju predsjednika Udruženja Antona Dolinšeka i susretljivosti nekolicine profesora sa Veterinarskog fakulteta iz Ljubljane uspjeli smo trajno sačuvati gene za linije pastuha: Miško, Barut i Durmitor, a u planu je da se na taj način sačuva sjeme i od pastuha linije Đulbeg – kazao je Žiga.
Tako je Udruženje, kako je naglasio, pored velike pažnje koju posvećuje fizičkom očuvanju pasmine kroz stalno povećanje broja grla i muške i ženske populacije, napravilo veliki korak u cilju trajne zaštite dijela ovoga izuzetno vrijednog genetskog materijala.
– Ovo bi trebalo da je briga državnih i entitetskih službi ili fakulteta u BiH koji nažalost, vrlo malo ili nimalo vode računa o izvornim pasmina. Sva je sreća da postoji Udruženje i ljudi u njemu koji ne štede ni sredstva ni vrijeme ni vlastiti rad na očuvanju bosanskog brdskog konja – naglasio je Žiga.
Prilikom formiranja Međunarodnog udruženja uzgajivača bosanskog brdskog konja, u martu 2010. godine, utvrđeni su osnovni ciljevi među kojima je najvažniji bio očuvanje pasmine i zaštita njenog genetskog materijala.
U dosadašnjem radu Udruženje je ostvarilo niz značajnih rezultata među kojima su: povećanje brojnosti pasmine, povečanje broja ergela i broja malih uzgajivača, utvrđivanje standarda pasmine, registracija Udruženja kao verifikovane uzgojne organizacije i povećanje broja država u kojima se selekcijski uzgaja pasmina. R8 je bolid velikih mogućnosti, a kada mu pridružite autocestu bez brzinskog ograničenja samo nebo je granica. Doslovno.
Da stvar bude ekstremnija radi se o tuniranom primjerku kojem je snaga podignuta za oko 200 KS na konačnih 802 KS. Podsjetimo, R8 V10 Plus raspolaže za 610 KS i 560 Nm, što mu omogućuje da 100 km/h uhvati za nešto više od 3 sekunde, ali i da vozi brzinama debelo preko 300 km/h.
A ako ste se pitali kako to izgleda u praksi pogledajte video u nastavku. Konkretni R8 je prema brzinomjeru vozio čak 324 km/h njemačkom autocestom. Impresivno, ali i vrlo nepromišljeno.