Vremenska prognoza Stanje na putevima Kursna lista

Koja ste vrsta korisnika Facebooka?

facebook

Kad je nedavno šef Facebooka, Mark Zuckerberg, objavio podatak da svakog mjeseca više od 2 milijarde ljudi širom svijeta koristi tu društvenu mrežu, niko nije bio iznenađen.

Danas je gotovo prava rijetkost pronaći osobu koja ne koristi tu društvenu mrežu.

Ali, ljudi na različite načine koriste Facebook, a to je sad dokazalo i istraživanje provedeno u SAD-u. Grupa istraživača sa Univerziteta Brigham Young otkrila je kako sve dvije milijarde korisnika zapravo može podijeliti u četiri grupe – “graditelje veza”, “posmatrače”, “selfije” i “informatore”.

Graditelji veza

Ovaj tip korisnika Facebook koristi kao još jedan kanal komunikacije za jačanje postojećih veza s prijateljima i porodicom. Facebook im služi kao dopuna druženju uživo, a ne smatraju ga otvorenom društvenom mrežom već privatnim mjestom za razmjenu informacija između prijatelja i porodicom.

Ovakav tip korisnika često objavljuju i pregledavaju fotografije i video, slobodno komentiraju objave drugih i lako se upuštaju u razgovore.

Posmatrači

Oni su na Facebooku jer “svi su gore” i vide ga kao neizbježan dio modernog života. Ali, veoma rijetko objavljuju lične informacije, dijele fotografije ili komentarišu tuđe.

Posmatračima je draži njihov stvarni život od virtualnog, a virtualni koriste tek za održavanje kontakata s drugima.

Informatori

Ovaj tip korisnika najčešće su novinari, aktivisti i organizatori događanja koji Facebook vide kao kanal za promoviranje svojih uradaka ili samopromociju. Njihov virtualni život nije nimalo nalik stvarnome. Objavljuju informacije jer imaju osjećaj da ih moraju objaviti, imaju velik broj kontakata, ali ih ne smatraju prijateljima.

Iako ne održavaj veze na Facebooku, veoma će rado održavati prijateljske i porodične veze u stvarnom životu kroz druženja, telefonske razgovore ili poruke.

Selfiji

Svima je jasno koji je to tip korisnika – onaj koji će dnevno objaviti desetke fotografija, objava ili komentara, sve s ciljem da privuče pozornost svojih prijatelja. Za njih je svaki “like” dokaz da ih drugi vole i da je to što rade ispravno.

Ponekad će svojim konstantnim objavljivanjem izluditi druge korisnike, ali će dobiti i toliko pozitivnih komentara od drugih “selfija” da im to neće biti bitno.

Naravno, postoje i korisnici koji se ne mogu staviti samo u jednu kategoriju. Način korištenja i stav prema Facebooku mijenja se s godinama (što korištenja, što života), ali većina korisnika može reći da pretežito spada u jednu od te četiri kategorije.

Na kraju treba spomenuti da su ispitanici u istraživanju bili stari od 18 do 32 godine pa možemo reći da se ovi tipovi korisnika odnose na mlađe generacije. Nije isključeno da među starijim generacijama postoji još koji tip korisnika koji istraživači još nisu prepoznali.